شناسهٔ خبر: 33672522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پلیس فعالیت دستگاه‌های ذیربط در طرح دریا را رصد و ارزیابی می‌کند

جانشین فرمانده ناجا گفت: پلیس در حال رصد و ارزیابی مجموعه‌ها و دستگاه‌های ذیربطی است که می‌بایست در طرح دریا فعالیت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ساری ،  سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده ناجا در ساری گفت: طرح دریا با هدف ایجاد امنیت و آرامش برای شهروندانی که از اقصی نقاط کشور به خطه سرسبز شمال سفر می‌کنند، در تفرج گاه ها، محور‌ها و معابر و نیز سواحل دریا اجرا می‌شود.

وی به حمایت مسئولان سیاسی و قضائی استان از طرح دریا اشاره کرد و افزود: اگر برخی از دستگاه‌ها به وظایف خود در این طرح عمل نکنند با آنان برخورد می‌شود.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اینکه متولیان امور فرهنگی بایستی در طرح دریا، در راستای فرهنگ سازی به وظایف خود عمل کنند، گفت: پلیس در حال رصد و ارزیابی مجموعه‌ها و دستگاه‌های ذیربطی است که می‌بایست در طرح دریا فعالیت کنند؛ اکنون شرایط خوب است، اما بایستی بهتر شود و قطعاً در آینده نزدیک، مشکلات رفع خواهد شد.

سردار ایوب سلیمانی افزود: نیروی انتظامی اگر با جرم و تخلفاتی روبه رو شود آن را به مراجع قضائی و مسئولان امر در حوزه حاکمیت منعکس می‌کند؛ با توجه به نوع جرم برخورد‌های متفاوت نیز صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به اجرای سه ماهه طرح تابستانه دریا، گفت: در صورت تخطی بخش خصوصی از مقررات تعیین شده، به مراجع صلاحیت دار معرفی می‌شود البته پلیس علاقه‌مند است به این مراحل کشیده نشود و نیازی به استفاده از این گونه اختیارات نباشد.

وی ادامه داد: بخش‌های خصوصی با رعایت حقوق شهروندی و تکالیفی که برعهده دارند می‌توانند کمک کنند تا طرح دریا به خوبی اجرا شود.

سردار سلیمانی درباره سطح رضایت مندی مردم نسبت به طرح دریا، گفت: یکی از مطالبات جدی نیروی انتظامی این است که در سواحل نباید جایی تحت عنوان ممنوعه وجود داشته باشد و این امکان برای مردم مهیا شود تا بتوانند از ظرفیت‌های بیشتری استفاده کنند تا مشکلاتی از قبیل تراکم و کمبود جا برای آن‌ها ایجاد نشود.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در مناطق ممنوعه حضور دارد و تلاش می‌کند در این مناطق حضور پررنگ تری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه طرح دریا به نفع مردم است، گفت: پلیس با بسیج دریابانی سعی می‌کند درهمه سواحل با کمک گرفتن از نیرو‌های مردمی حضوری فعال داشته باشد؛ استفاده از این ظرفیت‌ها بیش از گذشته مورد نیاز است چرا که مجموع تفرجگاه‌هایی که مردم استفاده می‌کنند بیشتر از اماکنی است که شناسنامه دارند.
 
وی با اشاره به اینکه هیچ مجموعه‌ای در کشور به اندازه نیرو‌های مسلح به مردم توجه ندارد، افزود: نیرو‌های مسلح بدون حمایت، همراهی و کمک مردم نمی‌توانند مأموریت خود را انجام دهند.
 
وی گفت: مطابق قانون، کشف حجاب جرم محسوب شده و پلیس موظف به برخورد با بی حجابی چه در خودرو و چه در معابر عمومی است.

سردار سلیمانی میانگین موفقیت طرح ناظر را بیش از ۵۰ درصد در سطح کشور برشمرد و افزود: طرح مذکور منحصر به خودرو نیست.

جانشین فرمانده ناجا گفت: هر گاه طرح مقابله از سوی نیروی انتظامی در یک مورد به اجرا گذاشته می‌شود، برخی‌ها به دنبال جوسازی هستند و این بی انصافی است که به این بحث‌ها توجه نمی‌کنند و می‌گویند شما کار دیگری ندارید همین یک کارتان مانده در حالی که وظیفه پلیس است با تمام وجود با بی قانونی برخورد کند و در این مورد کوتاه نمی‌آییم.


اذعان نخبگان کشور بر موفقیت نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف



جانشین فرمانده ناجا گفت: عمده نخبگان کشور بر این باور هستند پلیس در هر عرصه‌ای که ورود پیدا می‌کند با تقویت ظرفیت‌ها می‌تواند به موفقیت‌های خوبی دست یابد.

سردار ایوب سلیمانی با اشاره به ماموریت‌های متنوع و متعدد ناجا، گفت: اگر کلانتری، افتتاح کرده و یا مسئولیت‌هایی را برعهده داریم، در اولین گام باید بدانیم فلسفه وجودی ما چیست و بعد از آن الزامات و بقیه عناصر سهیم شوند.

وی گفت: فلسفه وجودی نیروی انتظامی در ۵ واژه شامل؛ ارتقاء نظم، امنیت و آرامش آحاد جامعه و پاسداری از ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی است.

وی تأکید کرد: اساسا سازمان نیروی انتظامی براساس نقشی که همه افراد دارند، طراحی می‌شود بنا به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) کلانتری ها، ویترین نیرو‌های مسلح و انقلاب اسلامی هستند.

جانشین فرمانده ناجا گفت: مبنا و تعیین اولویت‌ها در نیروی انتظامی براساس تدابیر فرمانده معزز کل قوا حضرت امام خامنه‌ای عزیز شکل گرفته به گونه‌ای که تعالی کلانتری و پاسگاه‌ها و نیز ایجاد شرایط لازم در این امر، تعیین تکلیف شده است.

سردار سلیمانی با بیان اینکه افرادی که در نیروی انتظامی بکار گیری می‌شوند باید دارای صلاحیت، انگیزه، روحیه بالا و تعامل با مردم باشند، گفت: نیروی انتظامی، هوشمندسازی را از کلانتری‌ها شروع کرده است؛ عمده نخبگان کشور بر این باور هستند پلیس در هر عرصه‌ای که ورود پیدا می‌کند با تقویت ظرفیت‌ها می‌تواند به موفقیت‌های خوبی دست یابد.

گفتنی است، در حاشیه برگزاری این همایش، سامانه ارتباطی با قوه قضائیه افتتاح شد که از طریق این سامانه کلانتری‌ها با دادگاه‌ها مرتبط شده و پرونده‌های قضائی به صورت سیستمی قابلیت ارجاع پیدا می‌کند.



شورا‌های اسلامی و دهیاری‌ها بازوان قدرتمند پلیس در تامین امنیت



احمد حسن زادگان استاندار مازندران در بیستمین همایش روسا و فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی استان گفت: شورا‌های اسلامی و دهیاری‌ها بازوان قدرتمند پلیس در تامین امنیت به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه تنوع و تکثر ماموریت‌های ناجا در بخش‌های مختلف ارتباط مستقیمی با توسعه یافتگی استان دارد، افزود:برای برقراری امنیت اجتماعی باید زمینه‌های تعامل و همراهی مردم با نیروی انتظامی ایجاد شود تا جامعه بتواند به نظم و امنیت مطلوب برسد.

احمد حسین زادگان گفت:از لحاظ مدیریتی وامکانات رسانه‌ای امروز این ظرفیت‌ها در تمام مناطق استان برای همراه کردن مردم با نیروی انتظامی برای برقراری امنیت اجتماعی وجود دارد و برای به میدان آوردن مردم در این بخش نیاز به بهره گیری دو جانبه از این ظرفیت‌ها است.

استاندار مازندران افزود: اینکه با وجود داشتن ظرفیت‌ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خلاء‌هایی در همراهی مردم با نیروی انتظامی وجود دارد، نشان می‌دهد ما نتوانستیم از این امکانات موجود به صورت کیفی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ گونه خلاء‌های مدیریتی در استان وجود ندارد، گفت: دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی شهر و روستا می‌توانند به عنوان بازوی قدرتمند پلیس با نیروی انتظامی همکاری کنند.

حسین زادگان گفت: باید نقاط ضعف‌ها شناسایی شود تا بتوانیم به نقطه مطلوبی که در حوزه امنیت اجتماعی به دنبال آن هستیم، برسیم و این روند تعاملی زمینه را برای توسعه استانی فراهم خواهد کرد.

استاندار مازندران تعامل نیروی انتظامی با دستگاه‌های اجرایی را از دیگر مؤلفه‌ها برای تأمین امنیت در استان برشمرد و افزود: اگر این تعامل دو جانبه وجود نداشته باشد، نه نیروی انتظامی می‌تواند به درستی به وظایف خود عمل کند و نه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برنامه‌های خود را در هر حوزه‌ای از جمله اقتصادی پیش ببرند.

رئیس شورای تأمین استان مازندران با اشاره به حضور ۵ میلیونی مسافر و گردشگر تنها در تعطیلات چهار روزه عید فطر امسال در استان، از عملکرد نیروی انتظامی در برقراری امنیت اجتماعی و ترافیکی قدردانی کرد و گفت: اگر تعامل دو جانبه بین نیروی انتظامی و دستگاه‌های اجرایی فراهم باشد، می‌توانیم به درستی وظیفه خودمان را انجام دهیم.

وی اتحاد و انسجام را پیش زمینه توسعه اقتصادی در این خطه شمال کشور برشمرد و افزود: اگر نتوانیم این اتحاد و انسجام را در داخل استان فراهم کنیم، قطعاً به توسعه اقتصادی که ظرفیت آن نیز در استان وجود دارد، نخواهیم رسید.

حسین زادگان واگرایی و اختلافات داخلی را سد راه توسعه اقتصادی استان دانست و تعیین راهبرد سه گانه تدبیر اقتصادی، نشاط و امید اجتماعی و اعتدال سیاسی از برنامه‌های خود در مقابله با واگرایی و اختلافات درونی و زمینه سازی برای اتحاد و انسجام بیان کرد.

استاندار مازندران با اشاره به مشاهده یک مورد ناهنجاری اجتماعی در سدلفور شهرستان سوادکوه، گفت: این ناهنجاری اجتماعی از سوی تمام نیرو‌های داخلی محکوم شد و مورد تأیید هیچ کس نبود، ولی همین مورد نشان داد که ما به جای بررسی ریشه چنین موضوعی به دنبال مقصر یابی بودیم.

وی با تاکید بر مطالبه گری و پرداختن به موضوع امنیت توسط رسانه‌ها، از خدمات نیروی انتظامی در برقراری امنیت در مازندران قدردانی کرد.
انتهای پیام/آ

نظر شما