شناسهٔ خبر: 33669426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارلمان به 3 وزیر دیگر کابینه عبدالمهدی رای اعتماد داد

بغداد - ایرنا - پس از بحث و جدل 8 ماهه، پارلمان عراق امروز (دوشنبه) به 3 وزیر از وزرای باقی مانده کابینه «عادل عبدالمهدی» رای اعتماد داد و نامزد مطرح برای وزارت آموزش و پرورش را رد کرد تا به این صورت کابینه ناتمام نخست وزیر عراق - به جز یک وزارتخانه - تکمیل شود.

صاحب‌خبر -

کابینه نخست وزیر عراق که در طول ۸ ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی بین احزاب حاضر در پارلمان این کشور به حال تعلیق در آمده بود، بعد از نشست رؤسای سه گانه عراق با رهبران سیاسی این کشور در کاخ ریاست جمهوری در چهارشنبه هفته گذشته، پارلمان عراق امروز با اکثریت آراء به سه وزیر باقی مانده کابینه عبدالمهدی رأی اعتماد داد و نامزد مطرح برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را رد کرد.

وزیرانی که از پارلمان عراق رأی اعتماد گرفته اند شامل وزارتخانه‌های کشور، دفاع و دادگستری هستند.

بر اساس این رای اعتماد، سرلشکر «یاسر الیاسری» به عنوان وزیر کشور، سرتیپ بازنشسته «نجاح الشمری» به عنوان وزیر دفاع و «فاروق امین عثمان الشوانی» رییس دادگاه تجدید نظر "کرکوک" به عنوان وزیر دادگستری عراق انتخاب شدند.

در این رای گیری، پارلمان عراق از اعطای رای اعتماد به «سفانه الحمدانی» به عنوان وزیر آموزش و پرورش این کشور خودداری کرد.

عبدالمهدی بعد از رد شدن وزیر مطرح برای تصدی وزارت آموزش و پرورش، اکنون موظف است که یک وزیر جایگزین معرفی کند.

طبق اعلام منابع پارلمانی عراق، قرار است که عبدالمهدی نامزد جدید وزارت آموزش و پرورش را پنجشنبه آینده معرفی کند.

کابینه عراق شامل ۲۲ وزیر است که در مرحله اول، نمایندگان پارلمان این کشور به ۱۴ وزیر رای اعتماد داده بودند و هشت وزیر از سوی نمایندگان رد شدند. در طول هشت ماه گذشته پارلمان عراق به چهار وزیر دیگر که از سوی نخست وزیر این کشور معرفی شده بودند رای اعتماد داده و با رای گیری امروز تنها وزارت آموزش و پرورش عراق بدون وزیر باقی مانده است.

نظر شما