شناسهٔ خبر: 3366409 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

داعش ۲۰ کارمند میدان نفتی خباز را ربود

نیروهای تکفیری داعش پس از درگیری با نیروهای مردمی کردستان عراق در منطقه خباز در نزدیکی استان کرکوک، برخی کارکنان میدان نفتی این منطقه را ربوده و به مکانی نامعلوم بردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر «اسکای نیوز» به نقل از یک منبع نظامی در ارتش عراق با اعلام این خبر تاکید کرد، نیروهای کردستان عراق پس از درگیری شدید با تروریست‌های داعش کنترل این میدان نفتی را به دست آوردند.

به گفته این منبع درگیری‌های شدید بامداد جمعه (10 بهمن) آغاز شد و در آن  100 تروریست عضو داعش و هفت تن از نیروهای کرد کشته شدند.

این در حالیست که خبرگزاری رویترز اعلام کرده است، داعش همچنان کنترل میدان نفت خام خباز را در اختیار دارد و 15 تن از کارکنان آن را ربوده است.

رویترز به نقل از یکی از کارشناسان شرکت نفت شمال عراق اعلام کرد ،یکی از کارکنان میدان نفتی خباز در تماس تلفنی به این شرکت اطلاع داده است که دهها فرد مسلح داعش منطقه را محاصره کرده و از همه‌ی کارکنان و کارگران خواسته‌ اند، محل کار خود را ترک کنند.

میدان نفتی خباز در 20 کیلومتری جنوب غرب استان کرکوک قرار دارد و روزانه 15 هزار بشکه نفت تولید می‌کند .

آۀخرین خبرها نیز حاکیست، شبکه تلویزیونی روسیه الیوم در خبر فوری به نقل از منابع کردستان عراق اعلام کرد، نیروهای مردمی این منطقه میدان نفتی خباز در کرکوک را باز پس گرفتند.

گفتنی است، گروه تکفیری داعش تاکنون چهار چاه نفتی را در شمال عراق تصرف کرده است و با فروش نفت آنها بخشی از بودجه مالی فعالیت‌های تروریستی خود را تامین می‌کند.

نظر شما