شناسهٔ خبر: 3365851 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

«واشنگتن پست»: انتشار جزئیات ترور «عماد مغنیه»،‌ باعث تشدید تلافی حزب‌الله خواهد شد

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی نوشت افشای همکاری سیا و موساد در ترور عضو «عماد مغنیه» احتمالا سبب تشدید جنگ پنهان با گروه حزب‌الله می‌شود که می‌تواند شامل تلافی علیه منافع آمریکا در نقاط مختلف جهان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل «خبرگزاری دانشجو» ؛ و به نقل از روزنامه «واشنگتن پست»، این روزنامه آمریکایی  امروز (شنبه) در گزارشی دیگر درباره تبعات افشای همکاری سیا و موساد در ترور «حاج رضوان» درباره حملات تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان به منافع واشنگتن در سراسر جهان هشدار داد. 

 

 

«واشنگتن پست» به نقل از «سمیر حاج» تحلیلگر لبنانی که وی را نزدیک به حزب‌الله خوانده، ‌نوشت: «ما تفاوت و تمایزی بین سیا و موساد قائل نیستیم. آنها دو روی یک سکه هستند».

 

این تحلیلگر لبنانی همچنین از آمادگی حزب‌الله برای انجام اقدامات تلافی‌جویانه بیشتری تاکید کرد. 

 

این روزنامه با اشاره به سخنرانی اخیر «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان، به نقل از «سمیر حاج» نوشته است که این گروه آمادگی دارد تا در هر زمانی اهداف اسرائیلی در هر نقطه از جهان را هدف قرار دهد. 

 

حاج در این رابطه گفت: «تلافی‌های بیشتری در راه است.»

 

شایان ذکر است این روزنامه روز گذشته از نقش سازمان‌های جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در ترور عماد مغنیه فرمانده برجسته حزب الله در سوریه خبر داد.(اینجا ببینید)

 

«واشنگتن پست» دیروز نوشت: در 12 فوریه 2008 «عماد مغنیه» فرمانده عملیات‌های بین‌المللی حزب الله پس از صرف شام در رستورانی در دمشق وارد خیابانی شد. کمی آن طرف تر یک تیم سیا در پایتخت سوریه جابجایی‌های وی را رصد می کرد. هنگامی که مغنیه به خودروی پارک‌شده نزدیک شد، بمبی که درون لاستیک زاپاس پشت این خودرو کار گذاشته شده بود منفجر شد و او در همانجا کشته شد.

 

 

به نوشته این روزنامه آمریکایی بمبی که مغنیه را هدف قرار داد توسط عوامل موساد از تل آویو،‌ کنترل می‌شد؛ این عوامل موساد با عوامل خود در دمشق در ارتباط بودند.

نظر شما