شناسهٔ خبر: 33658462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دیدارهای مردمی؛

تسهیلِ دسترسی و تعامل با مسئولان قضایی

دادستان عمومی و انقلاب تبریز: دیدارهای مردمی، امکان دسترسی آسان مردم و تعامل با مسئولان قضایی را فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، موسی خلیل اللهی در مراسم تودیع و معارفه دادستان های شهرستان هریس گفت: هدف دستگاه قضا، رعایت قانون و حقوق شهروندی است و در این مسیر دیدارهای مردمی مسئولان قضایی آذربایجان شرقی افزایش چشمگیری یافته تا جایی که محله و مسجدمحور شده است.
به گفته وی، علاوه بر این که هر هفته در دادگستری کل آذربایجان شرقی، ملاقات مردمی با مسئولان قضایی انجام می شود بلکه هر هفته با حضور مسئولان قضایی در یکی از مساجد شهر تبریز به مشکلات قضائی مردم رسیدگی می‌ شود، با این حال تلاش می شود این اقدام در شهرستان‌ها هم اجرا شود، چرا که معتقدیم اگر فردی به هر علتی نمی‌تواند به دادگستری‌ها مراجعه کند، وظیفه ماست با حضور در محله ها و مساجد به مشکلات قضائی آنها رسیدگی کنیم.
دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اشاره به چشم انداز قوه قضائیه مبنی بر تسهیل دسترسی مردم به امکانات قضایی یادآور شد: دستگاه قضائی آذربایجان شرقی در سال های اخیر، قدم های مثبت و موثری در این زمینه برای احقاق حقوق مردم برداشته، به طوری که هم اکنون با مکانیزه شدن مراحل رسیدگی به دادرسی، فرد می‌تواند در هر لحظه، از مراحل پیگیری و اقدامات انجام شده بر پرونده خود بدون مراجعه به دادگستری‌ها آگاه شود.
خلیل اللهی، در ادامه تأمین احساس امنیت مردم را از اولویت‌های مهم کاری مسئولان قضائی برشمرد و گفت: در این خصوص با اعمال روش‌های مناسب برای اجرای دقیق عدالت، تسریع بخشی دقیق در رسیدگی به جرائم و تأمین امنیت پایدار، سعی می‌شود ضمن احقاق حقوق مردم، گام‌های بلندی برای پیاده سازی شرایط پیشگیری از وقوع جرم هم برداشته شود.
در این مراسم از زحمات و خدمات قاسم موثقی نیا، دادستان سابق هریس، قدردانی و سجاد نوبخت به عنوان دادستان جدید هریس معرفی شد.

نظر شما