شناسهٔ خبر: 33648916 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آستانه دهه کرامت

دهه کرامت فرصتی برای تبیین آموزه های دینی و فرهنگ رضوی

خبرگزاری صداوسیما

دهه کرامت فرصت مناسبی برای تبیین آموزه های دینی و فرهنگ رضوی در جامعه است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد،امام جمعه یاسوج در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت در استان با بیان اینکه باید با راهکارهای اصولی صحیح برترین شادمانی و نشاط اجتماعی را در پرتو آموزه های رضوی برای جوانان و نوجوانان ایجاد کرد گفت: یافتن این راهکارها از متن فرهنگ و سیره رضوی مستلزم کار کارشناسی و ورود نخبگان و صاحب نظران در این عرصه است.
حجه الاسلام والمسلمین حسینی افزود:دهه کرامت فرصتی مناسب برای تبیین مسائل ، آموزه های دینی و فرهنگ رضوی در جامعه است.
وی دین مبین اسلام را دین سرزندگی،نشاط،خوبی و زیبائیها دانست و گفت:یکی از راههای ارادت به بزرگان و عالمان دینی شاد بودن در ایام مربوط به آنها است.
امام جمعه یاسوج با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمنان و نشانه رفتن آموزه های دینی ما مسلمانان توسط آنان افزود:دشمنان بدنبال گرفتن عفاف و حجاب از بطن و روح جامعه اسلامی ما هستند که همه وظیفه داریم با تاسی از ائمه اطهار و بزرگان دین در مقابل هجمه های سنیگن تبلیغاتی آنان بایستیم.
معاون محرومیت زدایی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هم با تشریح مهمترین برنامه های این نهاد در دهه کرامت گفت:برگزاری جشن ازدواج آسان 50 زوج،جشنهایی با عنوان زیرسایه خورشیددر مناطق روستایی،مسابقات کتابخوانی با موضوع فرهنگ رضوی،اجرای طرح کرسی تلاوت رضوی و شفاعت نیکو از جمله این برنامه ها است.
جمال فرد افزود:برپایی کارگاه آموزشی و نمایشگاه عفاف و حجاب،آغاز به کار هیات تخصصی عفاف و حجاب در استان،همایش پیاده روی،شب شعر رضوی و اجرای طرح همسفران بهشتی از دیگر برنامه های دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم در این نشست با تاکید بر آمادگی دستگاههای اجرایی به ویژه نهادهای فرهنگی و تدوین برنامه های درست در دهه کرامت گفت:این نهادها باید با تعامل،همفکری و پرهیز از موازی کاری برنامه هایی برای ایجاد نشاط اجتماعی مبتنی بر آموزه های دینی را در نقاط استان اجرا کنند.
در این نشست سایر اعضاء مهمترین برنامه ها و راهکارهای خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه ها و جشن های رضوی در استان اعلام کردند.

نظر شما