شناسهٔ خبر: 33627580 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در آغاز هفته قوه قضائیه

آغاز به کار رادیو عدالت

رادیو عدالت با حضور سخنگوی قوه قضائیه، معاون صدای رسانه ملی و معاون حقوقی و مجلس رسانه ملی طی مراسمی آغاز به کار کرد

صاحب‌خبر -

آغاز به کار رادیو عدالتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سخنگوی قوه قضائیه در این آیین گفت: در گام دوم انقلاب هستیم، گام دومی که در قوه قضاییه دوره تحول نام گزاری شده است.
غلامحسین اسماعیلی افزود: از همه بزرگوارانی که این قدم بزرگ را برداشته و ارتباطی بین قوه قضائیه و مردم برقرار کرده اند تشکر می‌کنم و امیدوارم این رادیو به افزایش دانش حقوقی مردم کمک کند.
وی ادامه داد: خواهشمندیم در این رادیو به حقوق شهروندی به ویژه آپارتمان نشینی رسیدگی کنند و به قانون پیش فروش مسکن و آپارتمان نیز بپردازند.
اسماعیلی همچنین درباره اتفاقی که در وزارت نفت افتاده است گفت: یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت «پترو پاک» مدیر مالی این شرکت که در ماه اخیر از سمت خود برکنار شده بود، ۲۵ میلیون یورو از فروش نفت را به حساب یک صراف ریخته بود و سال‌ها این اتفاق می‌افتاد و با برکناری آن مشخص شد این فرد قصد خروج از کشور را دارد که او و آن صراف دستگیر شدند و تحقیقات درباره کم و کیف این موضوع آغاز شده است.
صحرا گرد مدیر این شبکه رادیویی نیز در این مراسم گفت: این رادیو برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش آگاهی و تشریح دستاورد‌های ۴۰ سال انقلاب به مدت ۱۰ روز برنامه‌های خود را در قالب‌های مختلف مشاوره و جُنگ رادیویی ارایه می‌دهد.
صحرا گرد گفت: با تولید و پخش روزانه ۴۷ عنوان برنامه شامل گفتگو‌های چالشی، بیان خاطرات وکلا و قضات با سابقه همراه با مردم هستیم.
وی افزود: از مهمترین برنامه‌های تولیدی رادیو عدالت زنگ خطر، من یک شهروند هستم، سینما هویت، سلطه محرمانه، یک پیام یک روایت سفید سیاه خاکستری، چند دقیقه وقتتون رو به من بدید، معیار و کوله بار از جمله برنامه‌های هستند. افزون بر این، برنامه‌های زنده، چون سلام هموطن، پیام عدالت و عصر عدالت هم داریم.
صحرا گرد گفت: رادیو عدالت با شعار «قانون برای همه، همه مطیع قانون» به طور شبانه روزی و روی موج اف ام ردیف ۹۵.۵ مگا هرتز و همچنین رادیو نما قابل دریافت است.

صدای عدالت در رادیو عدالت
معاون صدای رسانه ملی گفت: آشنایی مردم با حقوق خود و نقش دستگاه قضا در تحقق عدالت از مهم ترین اهداف راه اندازی این رادیو است.
حمید شاه آبادی در آیین آغاز به کار رسمی رادیو عدالت گفت: راه اندازی رادیوهای مناسبتی سبب می شود که مردم با عملکرد دستگاه های مختلف آشنا شوند. قوه قضاییه نماد عدالت و تحقق احکام اسلام است و جمهوری اسلامی را می توان از همین حوزه قضا شناخت. رادیو عدالت هم با هدف این که صدای عدالت باشد راه اندازی شده است و در هفته ای که به نام قوه قضاییه است پیام آن به گوش شنوندگان می رسد.
وی ادامه داد: برنامه سازان رادیو برنامه های متنوعی را در قالب های مختلف برای رادیو عدالت در نظر گرفته اند. آشنایی مردم با حقوق خود و نقش دستگاه قضا در تحقق عدالت از مهم ترین اهداف راه اندازی رادیو عدالت است.
شاه آبادی گفت: یکی از مأموریت های مهم دستگاه قضا کاهش پرونده های قضایی است و رادیو می تواند با افزایش آگاهی مردم به تحقق این هدف کمک کند.
معاون صدای رسانه ملی افزود: راه اندازی رادیو عدالت با همکاری معاونت حقوقی و امور مجلس صدا و سیما صورت است، اگر چه در شبکه های مختلف رادیویی و به ویژه پس از حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی و آغاز فصل جدید در قوه قضاییه به بحث عدالت و مسائل قضایی می پردازیم اما رادیو عدالت نخستین گام برای بیان بهتر و جدی تر این مسائل است.
 
قانون گرایی، اگاهی بخشی و گسترش عدالت در جامعه اسلامی وظایف رادیو عدالت
سخنگوی قوه قضاییه گفت: رادیو عدالت با رویکرد قانون گرایی، آگاهی بخشی و گسترش عدالت در جامعه اسلامی و زمینه سازی برای ظهور آغاز به کار کرد.
غلامحسین اسماعیلی در حاشیه آغاز به کار رادیو عدالت در جمع خبرنگاران گفت: امروز عدالت نیاز عمومی جهان بشریت است و از اینکه در آغازین روز هفته قوه قضاییه به اهتمام صدا و سیما و معاونت صدا، رادیو عدالت با رویکرد قانون گرایی، آگاهی بخشی و گسترش عدالت در جامعه اسلامی و زمینه سازی برای ظهور آغاز به کار کرده است خوشحال هستیم.
سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: مردم می توانند در این ایام مطالب بسیار متنوع درباره عدالت از رادیو عدالت بشنوند، هر چه مردم نسبت به حقوق و تکالیف خود آگاهی بیشتری داشته باشند، بهترین تضمین برای حفظ حقوق و برپایی عدالت در جامعه است.
وی افزود: بیشترین آسیب را در جایی می بینیم که مردم دانش و آگاهی حقوقی لازم را نداشتند و از مسیر احقاق حق و وظایف خود آگاه نبودند. این آگاهی بخشی در وهله اول در جهت حفظ حقوق عامه و در وهله دوم در جهت احقاق حق، آثار خوبی را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما