شناسهٔ خبر: 33624630 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز:

سد کرج در حال پُر شدن است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه سد کرج در حال پُر شدن است، گفت: تعادل آبخوان‌های استان با مدیریت چاه‌های غیرمجاز امکان پذیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ داود نجفیان پیش از ظهر شنبه در نشستی خبری، با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی در بخش مدیریت مصرف داریم، اظهار کرد: صرفه‌جویی در مصرف آب مخصوص یک برهه خاصی از زمان نیست و این برنامه باید در تمام شیوه‌های زندگی رعایت شود.

وی بابیان این مطلب که برای شروع شناسایی تصرفات اقدام کرده‌ایم، ادامه داد: در هفته جاری بخش اعظمی از تصرفات قلع‌وقمع می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با اشاره به اینکه در حوزه رودخانه‌ها چهار کیلومتر در محدوده شهر آزادسازی داشتیم، ادامه داد: چند اکیپ برای شناسایی و آزادسازی این تصرفات به کار گرفته‌شده است.

نجفیان بابیان اینکه امسال قبل از شروع فصل بارش و سیلاب این تصرفات آزادسازی می‌شوند، ادامه داد: این تصرفات که منجر به محدود کردن عبور جریان و خسارات می‌شود، برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلاح مصرف آب را موردتوجه قرار داده‌ایم، گفت: از تمامی طرح‌ها برای اطلاع‌رسانی مصرف درست آب استقبال می‌کنیم.

نجفیان با اشاره به اینکه هیچ محدودیت اعتباری برای پر کردن چاه‌های غیرمجاز و آزادسازی رودخانه‌ها نداریم، عنوان کرد: به لحاظ اهمیت این موضوع اعتبارات لازم را تخصیص می‌دهیم.

وی بابیان این مطلب که حجم تصرفات و چاه‌های غیرمجاز زیاد است، افزود: در حال حاضر سه میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است و اگر لازم باشد می‌توانیم این رقم را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز بابیان اینکه بارندگی‌ها شرایط خوبی را در کشور ایجاد کرد، عنوان کرد: این بارندگی‌ها باعث شد در سد کرج و طالقان حداکثر ظرفیت ممکن ذخیره‌سازی شود.

نجفیان بابیان اینکه سد کرج در شرف پُر شدن است، گفت: در اواخر اردیبهشت‌ماه سرریز سد طالقان شروع‌شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال بیشترین حجم ذخیره‌سازی آب‌های سطحی را داشته‌ایم، عنوان کرد: در سیلاب اخیر بیش از ۷۵۰ میلیون مترمکعب و حدود ۲۵۰ میلیون مترمکعب به سدهای ما وارد شد و بخشی به رودخانه شور هدایت شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز با تأکید بر اینکه کسری مخازن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب سفره‌های آب زیرزمینی در سنوات گذشته خارج‌شده است، گفت: بارندگی‌های اخیر تنها بخشی کوچک از این کمبود را جبران کرد.

نجفیان بابیان این مطلب که بانک اطلاعاتی برای تمامی چاه‌های مجاز و غیرمجاز به‌زودی ایجاد خواهد شد، افزود: خوشبختانه آبخوان‌های خوبی در البرز داریم و با مدیریت چاه‌های غیرمجاز می‌توانیم آبخوان‌ها را به تعادل و شرایط خوبی برسانیم و آن را احیا کنیم.

 

 

نظر شما