شناسهٔ خبر: 33616807 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور :

آغاز عملیات حج تمتع از ۱۷ تیر/اعزام زائران از ۱۷ ایستگاه پروازی

سردار مهری از آغاز عملیات حج تمتع از ۱۷ تیر خبر داد و گفت: زائران از ۱۷ ایستگاه پروازی اعزام می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان ،سردار «حسن مهری» در خصوص اعزام زایران به حج تمتع گفت: عملیات حج تمتع از ۱۷ ایستگاه پروازی از ۱۷ تیرماه آغاز می شود در ایستگاه پروازی فرودگاه امام‌ خمینی (ره) زائران استان‌های تهران، سمنان، قم، قزوین، کردستان، همدان، لرستان و همچنین کاشان را پذیرا هستیم و ۳۰ هزار زائر اعزام  می شوند.

 

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: مهمترین مشکل ما موضوع مواد مخدر است که بعضاً برخی از زائران با خود حمل می‌کنند از همین رو جلسات تعاملی شورای مبارزه با مواد مخدر در استان‌ها برگزار شده است تا از این موضوع پیشگیری شده و جلوی خروج از کشور گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: به هر میزان مواد از زائر یافت شود از سفر باز می‌ماند در سال گذشته نیز مشکلاتی پیش آمده است باید پرونده قضایی برای زائر که مواد مخدر به همراه دارد تشکیل شود و حتی اگر او در روزهای بعد اعزام شود باز هم چند روز از برنامه زیارت عقب می‌ماند.

 

سردار مهری با بیان اینکه سال گذشته پلیس از اعزام ۱۹۰ نفر به دلیل همراه داشتن مواد مخدر و دارو‌های غیر مجاز جلوگیری کرد.افزود:با هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستانی، از این ۱۹۰ نفر، ۱۸۰ زائر با تأخیر اعزام شدند،خوشبختانه طی ۱۰ سال گذشته هیچ‌گونه مشکلی در خصوص موارد یاد شده در عربستان نداشتیم.

 

وی با اشاره به عملکرد پلیس در سه ماهه اول امسال  بیان کرد: کشفیات مواد مخدر در سه ماهه امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است با تلاش و کوشش و دقت همکارانمان در کنترل مسافران و همچنین بار و مرسولات پستی ۴ درصد دستگیری‌ها افزایش داشت.

 

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور  در خصوص افزایش ۱۶ درصدی کشفیات در مرسولات پستی افزود: در همین بازه زمانی حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در فرودگاه شیراز به مقصد لندن در دستگاه صنعتی جاسازی شده بود کشف و ضبط شد. با هماهنگی با پلیس انگلستان فرد قاچاقچی هم در انگلستان شناسایی و دستگیر شد.

 

رئیس پلیس فرودگاه‌‌های کشور در خصوص قاچاق کالا و ارز گفت: ارزش اموال کشف شده از ابتدای سال تا کنون ۲۶۳ میلیارد ریال است که ۵۰ درصد نسبت به سه ماهه گذشته افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به آمار دستگیری  پلیس در حوزه کشف مواد به روش بلع و دستگیری قاچاقچیان خاطر نشان کرد: در کشفیات دو برابر و دستگیری‌ها  سه برابر افزایش داشتیم؛ همچنین در سه ماهه اول سال دو باند متشکل از زنان که در شیراز اقدام به حمل مواد مخدر به خارج از کشور می‌کردند را شناسایی و دستگیر کردیم؛ یکی از بندها متشکل از ۱۰ نفر از زنان بود که مواد را که عمدتا تریاک بود از ایران به قطر و از قطر به آسیای شرقی قاچاق می‌کرد. 

 

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور افزود: تعداد کشفیات باندهای قاچاق مواد مخدر در این بازه زمانی دو برابر افزایش یافته؛ ۳۴ درصد افزایش کشف مواد و افزایش سه برابری دستگیری‌ها را داشته‌ایم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما