شناسهٔ خبر: 33584042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اولین جلسه رسیدگی به پرونده 110 جلدی کیمیا خودرو برگزار شد

1170 شاکی؛ 11 میلیارد کلاهبرداری؛ 5 زن متهم

صاحب‌خبر -
اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده ۱۱۰ جلدی شرکت کیمیا خودرو با هزار و ۱۷۰ شاکی روز چهارشنبه به ریاست قاضی صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به صورت علنی برگزارشد.
قاضی صلواتی در نخستین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به پرونده شرکت کیمیاخودرو اسپلوس گفت: این پرونده ١١١ جلد و ١۵ متهم دارد که هشت متهم آن متواری هستند. وی اظهار داشت: در این شرکت به میزان ١١ میلیارد و ۵٧۴ میلیون و ۶۶٣ هزار و ٨٠٠ تومان از هزار و ١٧٠ شاکی کلاهبرداری شده است. به گزارش ایرنا، سیدمحمد آقامیری راد نماینده دادستان درباره اتهام متهمان پرونده گفت: شرکت کیمیاخودرو به اتهام کلاهبرداری شبکه‌ای و انجام واسپاری بدون مجوز به کلاهبرداری متهم است. وی ادامه داد: مهدی فتاحی نیا متولد سال ۱۳٧٢ فاقد سابقه کیفری متهم به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و انجام واسپاری بدون مجوز از تاریخ ١۶ مهرماه ٩٧ در بازداشت موقت است. همچنین خواهر وی، دل نیا فتاحی‌نیا از تاریخ سوم خرداد ٩٧ بازداشت است و متهم بعدی مرتضی فتاحی نیا از تاریخ ٣١ شهریورماه ٩٧ در بازداشت موقت قرار دارد. نماینده دادستان اضافه کرد: عبدالنبی حسین‌پور، محمدرضا کشاورز، امیرعلی سام رجبی، مجید پورحسنی، علیرضا اشرف طاری، صادق صمدی، سمیه عفت دوست و معصومه موسوی متهمان به مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای و انجام واسپاری بدون مجوز هستند که دسترسی به این افراد حاصل نشده است. وی گفت: نسرین اله یاری به دلیل عجز در تأمین وثیقه بازداشت شده است همچنین اعظم کریمی نیز متهم دیگر این پرونده در بازداشت موقت به سر می‌برد.
آقامیری راد درباره اتهامات توضیح داد و گفت: دل نیا فتاحی نیا به عنوان مدیرعامل و مهدی فتاحی نیا و مرتضی فتاحی نیا خواهر و برادرانی هستند که بدون اخذ مجوز با تبلیغات گسترده اقدام به فروش نقدی و اقساطی خودرو کردند و ضمن اخذ وجه خودرویی واگذار نکردند. نماینده دادستان با اشاره به ماده چهار قانون ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری افزود: با در نظر گرفتن صلاحدید دادگاه و با توجه به اینکه مجازات افساد فی الارض اعدام است، درخواست اشد مجازات را دارم. قاضی صلواتی از شاکیان حاضر در دادگاه خواست تا سخنان خود را بیان کنند و رضا رضایی به عنوان مالباخته و نماینده شاکیان در جایگاه قرار گرفت و گفت: بیست و سوم شهریور سال ۹۶ از طریق آگهی روزنامه با این شرکت آشنا شدم و چون درخواست خودروی جک دادم، اعلام کردند که ۱۵ روزه خودرو را تحویل می‌دهند. وی افزود: ۵۰۰ هزار تومان به حساب شرکت ریختم و 250 هزار تومان نیز به حساب کارگزاری و شرکت اعلام کرد که پس از یک هفته اگر از سوی بانک مرکزی مشکلی برای شما نبود، خودروی شما را تحویل می‌دهیم.
رضایی اضافه کرد: پس از یکی دو هفته که خبری نشد به خانم نسرین اللهیاری معروف به یوسفی مراجعه کردم و وی ۲۳ میلیون تومان از من گرفت ولی از خودرو خبری نشد. رضایی اضافه کرد: برخی مالباختگان از شدت ناراحتی و فشار فوت کردند و برخی نیز طلاق گرفتند و من طلاهای همسرم را فروخته بودم. محمدمهدی احمدی سومین شاکی درباره شگرد کلاهبرداری این شرکت با نشان دادن عکسی از متهمان که در حال پخش نذری بودند، گفت: در روز نیمه شعبان ثبت نام کردم؛ در حالی که آنان داشتند در میان مردم شربت پخش می‌کردند. رمضانی افزود: یکی از شگردهای این کلاهبرداران این بود که می‌گفتند محمدباقر قالیباف پشت ماست. قاضی صلواتی در خلال سخنان یکی از شاکیان زمانی که گفت، آگاهی خیابان شاپور به مال‌باختگان اعلام کرده بود که همه پول‌ها بلوکه شده است، گفت: فقط یک میلیارد تومان در حساب شرکت کیمیا خودرو است. قاضی دادگاه با اعلام ختم جلسه دادرسی افزود: جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده شنبه یکم تیرماه ساعت ٩ صبح تشکیل خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما