شناسهٔ خبر: 33573545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شکايات و درخواست‌ها مالياتي به فوريت رسيدگي مي‌شود

صاحب‌خبر -

خبرگزاري آريا -مديرکل امور مالياتي استان ايلام گفتٰ؛ شکايات و درخواست‌ها مالياتي به فوريت رسيدگي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري آريا از ايلام ،عزيزاله عباسپور صبح امروزدر نشست کارگروه اقتصاد مقاومتي استان ايلام اظهار داشت: هر ساله بنا به اختياري که در قانون ماليات‌هاي مستقيم پيش بيني شده سازمان مالياتي وظيفه دارد نسبت به اخذ اظهارنامه مالياتي فعالان اقتصادي و وصول ماليات آنها طبق قانون اقدام کند.

وي به تشريح موضوع ارائه اظهارنامه مالياتي، مزايا و نتايج آن پرداخت و از موديان مالياتي خواست: در زمان مقرر (براي مشاغل خرداد ماه و براي اشخاص حقوقي و شرکتها و صاحبان املاک اجاري تير ماه) اقدام کنند.

مديرکل امور مالياتي ايلام از تمامي صاحبان مشاغل خواست به منظور استفاده از تسهيلات قانوني مقرر، حداکثر تا پايان خرداد ماه نسبت به تسليم اظهارنامه‌هاي مالياتي اقدام کنند.

عباسپور گفت: در صورتي که موديان مالياتي در موعد مقرر اظهارنامه مالياتي خود را ارائه نکنند، مشمول معافيت‌هاي مالياتي و استفاده از تسهيلات قانوني در اين باره نمي‌شوند.

وي اضافه کرد: کساني که مي‌خواهند از اين معافيت استفاده کنند، مي‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونيکي به نشاني www.tax.gov.ir مراتب را به سازمان مالياتي اعلام و ماليات را پرداخت کنند.

مديرکل امور مالياتي استان ايلام همچنين با اشاره به دستورالعمل ماليات مقطوع عملکرد سال گذشته برخي از صاحبان مشاغل يادآور شد: به منظور تسهيل در امور ارباب رجوع و ايجاد هماهنگي و وحدت رويه در تعيين ماليات عملکرد، مشاغل مختلف در گروه‌هاي سه گانه تقسيم بندي شده و گروه سوم شامل آن دسته از مودياني است که ميزان فروش کالا و ارائه خدمات آنان تا 828 ميليون تومان در سال 1397 است.

وي تصريح کرد: اين گروه از موديان در صورت تکميل و ارسال فرم موضوع اين دستورالعمل که در سامانه سازمان امور مالياتي کشور قرار داده شده، از نگهداري اسناد و مدارک و تسليم اظهارنامه مالياتي موضوع قانون ماليات‌هاي مستقيم معاف هستند.

مديرکل امور مالياتي ايلام با بيان اينکه صاحبان مشاغل پرداخت ماليات را به روزهاي پاياني خرداد موکول نکنند، تاکيد کرد: موديان مالياتي که ميزان ماليات آنها تاکنون به صورت قطعي مشخص نشده نيز مي‌توانند براي تعيين مبلغ ماليات به اداره کل امور مالياتي مراجعه کنند و به درخواست آنها به فوريت رسيدگي مي‌شود.

 

 

نظر شما