شناسهٔ خبر: 33565551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با خبرگزاری دانشجو مطرح شد

بهمنی: باید از راه‌های به نام کردن اموال مسئولان به غیر جلوگیری شود/ ثبت دارایی مسئولان پیش و پس از پست‌های مدیریتی صورت گیرد

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: باید پیش و پس از مسئولیت افراد این اموال و فاصله‌های ایجاد شده مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود که این فاصله‌ها متعادل بوده است یا خیر.

صاحب‌خبر -

محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به قانون رسیدگی به اموال و دارایی‌های مسئولان اظهار داشت: شفاف سازی اموال بدون اینکه ابتدا و انتهای پست های مدیریتی صورت بگیرد هیچ معنا و مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: باید از ابتدای مسئولیت هر فرد لیست دارایی های او در سامانه ثبت شود و در زمانی که از سمت خود کنار رفت میزان دارایی هایش مشخص شود.

بهمنی تاکید کرد: در غیر اینصورت چگونه می توان دارایی هایی که مسئولان به دست آورده اند را تشخیص داد.

عضو کمیسیون اقتصادی با تاکید براینکه باید از راه هایی که موجب به نام کردن اموال به غیر می شود جلوگیری کرد، تصریح کرد: چراکه ممکن است یک فرد دارایی های زیادی ایجاد کند اما آن را به نام دیگران کند. به همین دلیل باید بگوییم همه دارایی ها باید در سامانه ها ثبت شود و اگر در سامانه ثبت نشود از وجه قانونی برخوردار نیست.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد دستورالعمل مربوط به ثبت دارایی ها و اموال مسئولان، خاطرنشان کرد: باید پیش و پس از مسئولیت افراد  این اموال و فاصله های ایجاد شده مورد بررسی قرار گیرد و مشخص شود که این فاصله ها متعادل بوده است یا خیر.

نظر شما