شناسهٔ خبر: 33563803 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راه‌اندازی و افتتاح بیست و چهارمین سالن سینمایی استان آذربایجان‌شرقی

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، از آغاز به کار بیست و چهارمین سالن سینمای استان در تبریز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علی محرمی اظهار داشت: سینما آزادی تبریز با حضور اهالی فرهنگ، هنر و سینما به عنوان بیست و چهارمین سالن  سینمایی استان به طور رسمی فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.

وی افزود: در حال حاضر ٢٣ سالن سینمایی با 7 هزار و 967 صندلی در شهرستان‌های تبریز، ملکان، مراغه ، بناب، عجب‌شیر، میانه، مرند، شبستر و اهر وجود دارد و در شهرستان‌های اسکو، هشترود، چاراویماق و جلفا هم سینمای سیار راه‌اندازی شده است.

محرمی تصریح کرد: سینما آزادی با گنجایش  ١٥٠ نفر و مجهز به فناوری‌های روز به بهره‌برداری می‌رسد و بخش خصوصی نسبت به تجهیز این سینما اقدام کرده است.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  گفت: در ‌سال‌های اخیر با بسترسازی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی و با ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت سازمان سینمایی و سمعی بصری چندین سالن سینمایی و سه سینمای سیار  به مجموعه‌ سینماهای استان افزوده شده است.

گفتنی است، سینما آزادی دهه ٤٠ در تبریز تاسیس شد. و بعد از چند سال تعطیلی، فعالیت خود را دوباره از سر گرفته و از معیارهای روز سینمای کشور برخوردار است که می‌توان به دستگاه پخش با سیستم لیزری، صدای مطلوب، سالن زیبا با شیب مناسب و مبلمان تازه و راحت و سالن انتظاری که مزین به عکس‌های مشاهیر آذربایجان است، اشاره کرد.
 

 

انتهای پیام/60002/س

نظر شما