شناسهٔ خبر: 33548403 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رشد 10 برابری حضور گردشگران سلامت در ایران

قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طی ۱۰ سال گذشته تعداد گردشگران خارجی که برای معالجه و گذراندن دوره درمان به ایران سفر می‌کنند ۱۰ برابر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج حریرچی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاحیه دومین اجلاس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به رشد ۱۰برابری گردشگران سلامت در ایران اظهار کرد: سالانه ۳۰۰ هزار گردشگر خارجی برای درمان به ایران سفر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اتباع کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان و پاکستان عمده گردشگران سلامت ایران هستند افزود: هدف ما تبدیل ایران به مرکز گردشگری سلامت منطقه است تا بتوانیم خدمات درمان و سلامت را برای اتباع کشورهای همسایه و مسلمان ارائه کنیم.

قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: توسعه گردشگری سلامت موجب ارتباط مستمر دوستانه با همسایگان ایران می‌شود که در افق چشم انداز ۲۰ ساله، بخش زیادی از گردشگران ۲۰ میلیون نفری هدف‌گذاری شده می‌تواند به امر گردشگران سلامت اختصاص یابد.

حریرچی همچنین با تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در حوزه سلامت و درمان گفت: ایران بنا به اعلام سازمان بهداشت جهانی در رتبه ۳۰ سرمایه‌گذاری در حوزه نظام سلامت و درمان قرار دارد در حالی که قبل از انقلاب در رتبه ۱۵۶ جهانی بود.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر هزینه سرانه ایران در حوزه سلامت به هزار و ۷۰۷ دلار رسیده و ۸.۱۴ درصد از تولید ناخالص ملی به این حوزه اختصاص یافته است که در سایه همین سیاست‌ها، امید به زندگی در مردان ایران از ۵۲ سال به ۷۵.۵ سال و در زنان از ۵۲ سال به ۷۹.۵ سال رسیده است.

انتهای پیام/3463/666/خ

نظر شما