شناسهٔ خبر: 33545928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

راه اندازی قرارگاه «رصد» در وزارت بهداشت/ مرگ 97 هزار ایرانی بر اثر عدم کنترل فشار خون

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه‌اندازی قرارگاه «رصد» در این وزارتخانه خبر داد و گفت: قرارگاه رصد در وزارت بهداشت با هدف حمایت از مصرف‌کنندگان راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، سعید نمکی امروز در آئین بهره‌برداری از طرح ملی شهرک صنعتی دارویی برکت در شهرستان ساوجبلاغ، با اشاره به مسئله اداره شرکت‌های تخصصی دارویی اظهار داشت: افراد فاقد صلاحیت جایی در هیات مدیره شرکت‌های دارویی ندارند. باید ظرفیت شرکت های دارویی در نظر گرفته شود و ارزش آن را بدانیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از اینکه شرکت صنعتی دارویی برکت زیر نظر یک یادگار جبهه و جنگ هستند، بیان کرد: در نظام سلامت در 40 سال اخیر دستاوردهای چشم گیری داشته ایم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب 25 درصد از داروهای مورد نیاز را در داخل تأمین می کردیم، اظهار کرد: امروز تولیدات ما به 97 درصد از نیاز داخلی رسیده است.

نمکی اضافه کرد: 27 درصد از داروهای تولید داخل 550 میلیون دلار ارز بری داشته است در حالیکه 3 درصد از داروهای موجود در کشور از طریق واردات در کشور تامین می شود 1.3 میلیارد دلار ارزبری دارد.

راه اندازی قرارگاه رصد در وزارت بهداشت

وزیر بهداشت گفت: اگر تمام درآمدهای کشور را روی هم بگذاریم، پاسخگوی نیاز دارویی بیماران نخواهیم بود و باید به سمت پیشگیری و سلامت عمومی حرکت کنیم.

وزیر بهداشت اضافه کرد: قرارگاه رصد در وزارت بهداشت با هدف حمایت از مصرف کنندگان راه اندازی شده است. طبق بررسی های این قرارگاه از امروز تا 6 ماه ابتدایی سال 99 هیچ نگرانی در حوزه دارو در کشور وجود نخواهد داشت و در نظر داریم به کمک این قرارگاه تولید را ارتقاء دهیم

این مقام مسؤول تصریح کرد: جهان بداند جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم ها با اقتدار ایستاده است و در عرصه های مختلف خودکفاست و تحریم‌های دشمن این خودکفایی را رفته رفته بیشتر می‌کند.

نمکی با تاکید بر اینکه واردات باید به گونه ای انجام شود تا به صنعت داخل لطمه نزد، ادامه داد: داروی مشابه داروهای باکیفیت داخلی وارد نخواهد شد اما در کشور را به روی واردات نیز نبسته ایم چرا که برخی از ترکیب های شیمایی و دارویی را باید وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های درمان تقویت می شوند، گفت: پرونده الکترونیک سلامت که قرار بود به بهره برداری برسد و تاخیر داشته است به زودی با حضور رئیس جمهور اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت افزود: طرح ملی کنترل فشار خون نیز با حمایت وزارت بهداشت در حال انجام است. این طرح اهمیت ویژه دارد؛ در سال گذشته 380 هزار مرگ در کشور 97 هزار مستقیما بر اثر عدم کنترل فشار خون بوده است.

نمکی با بیان اینکه در سال جاری 13 میلیون نفر برای کنترل فشار خون به ما مراجعه کردند، گفت: 40 درصد از مردم کشور مبتلا به فشار خون هستند اما خودشان اطلاعی از این مشکل ندارند تا زمانی که علائم جدی این بیماری خودرا نشان می دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پنجمین سفر بنده به استان البرز بیانگر فعالیت مستمر این استان در حوزه تولیدات مختلف است و این نشان از تلاش مسؤولان استانی دارد.

انتهای پیام/پ/1102/ب/3/ح

نظر شما