شناسهٔ خبر: 33544974 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون شهردار تهران: قفل خرید اتوبوس باز شد

تهران- ایرنا- معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با اشاره به مصوبه شورای اقتصاد در خصوص پرداخت مابه التفاوت میزان صرفه جویی در سوخت به دنبال حذف اتوبوس های فرسوده گفت: با این مصوبه امیدواریم قفل خرید اتوبوس باز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن پورسیدآقایی روز سه شنبه در آیین بهره برداری از ناوگان جدید توبوس و مینی بوس های درون شهری افزود: با پیگیری های انجام شده و ارسال گزارش به وزارت کشور درخصوص طرح نوسازی ناوگان، دولت قانع شد میزان صرفه جویی در نتیجه از رده خارج شدن اتوبوس فرسوده و جایگزین کردن آن با اتوبوس گازسوز ۱۴۲ هزار دلار (در طی ۱۲ سالی که اتوبوس گازی می تواند کار کند) به بخش خصوصی پرداخت کند.

وی با بیان اینکه این موضوع به تصویب شورای اقتصاد نیز رسید اظهارداشت: این امر امکان بازسازی و نوسازی اتوبوس ها را توسط بخش خصوصی فراهم می کند.

خطوط مینی بوس راه اندازی می شود

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه اتوبوس های قدیمی باید با مینی بوس در مسیرهایی که مناسب برای این نوع از ناوگان است جایگزین شود خاطرنشان کرد: خطوط مناسب برای مینی بوس آمارگیری و در برنامه پنج ساله سوم مشخص شد چه خطوطی باید تبدیل به مینی بوس شوند.

وی با اشاره به تبادل تفاهم نامه برای ساخت ۵۰۰ دستگاه مینی بوس اضافه کرد: این مسیر را تا ۸۰۰ دستگاه مینی بوس ادامه می دهیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مینی بوس ها مجهز به فیلتر دوده هستند گفت: از این نظر نگرانی برای آنکه مینی بوس ها به شکل قدیم موجب آلودگی شوند، نداریم.

اتوبوس ها به فیلتر دوده مجهز می شوند

به گفته وی برای تجهیز سایر اتوبوس ها به فیلتر دوده برنامه داریم خاطرنشان کرد: مزایای استفاده از فیلتر دوده در دنیا تأیید شده و در همین راستا ۱۰۰ دستگاه فیلتر دوده خریداری شد که تلاش می شود قبل از شروع نیمه دوم سال وارد و نصب شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران ادامه داد: برای این کار با شرکت سازنده اتوبوس ها قراردادی منعقد شده تا این کار توسط این شرکت و براساس مشخصات فنی اتوبوس ها انجام شود.

تهرام/‏۹۳۵۳/‏/‏۱۳۴۸

نظر شما