شناسهٔ خبر: 33541658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حناچی: تبلیغات «سردوش» در تلویزیون از حمل و نقل عمومی بیشتر است

تهران- ایرنا- شهردار تهران با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پخش گزارش های مربوط به ترغیب مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی گفت: حجم تبلیغات «سردوش» از گزارش های مرتبط با حمل و نقل عمومی بیشتر است؛ مگر چقدر نیاز به سردوش داریم؟

صاحب‌خبر -

پیروز حناچی روز سه شنبه در آئین رونمایی و بهره برداری از ناوگان جدید اتوبوس و مینی بوس درون شهری در محل بوستان گفت و گو افزود: هر چند این تبلیغ (سردوش) تولید داخل و قابل احترام است اما از این رفتار تعجب می‌کنم و تأسف می خورم که حمل و نقل عمومی ما جایی بین برنامه‌های پر بازدید ندارد.

وی خاطرنشان کرد: البته بخشی از این موضوع به کوتاهی ما در زمینه تولید چنین محتواهایی بر می‌گردد و باید استفاده از حمل و نقل عمومی بین برنامه‌های پر مخاطب تبلیغ شود.

شهردار تهران با بیان اینکه در ایامی که مدارس فعال است حجم تراکم و تردد در ایستگاه‌های شلوغ مانند تئاترشهر را مشاهده می‌کنیم تصریح کرد: اعتراض‌ها در این زمینه وارد است و از این بابت باید از مردم تهران عذرخواهی و تلاش کنیم تا این ضعف را جبران کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه آلودگی هوا و ترافیک ۲ مشکل اصلی پایتخت است اظهار داشت: اگر امروز دوباره نظرسنجی کنیم شاید مشکلات اقتصادی اولویت باشد اما این به معنای آن نیست که آلودگی و ترافیک معضل نیست.

تک سرنشینی به ضد ارزش تبدیل شود

حناچی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای با سوخت فسیلی است گفت: از این میزان ۴۰ درصد مربوط به خودروهای شخصی است، باید استفاده از خودرو تک سرنشین به ضدارزش تبدیل شود و این جز با همراهی مردم میسر نیست.

به گفته وی توسعه مسیرهای سواره تقاضای سواره رو را هم افزایش می‌دهد.

شهردار تهران با بیان اینکه متأسفانه به دلیل تعقیب نکردن پیوسته مبانی در این حوزه، سهم استفاده از خودرو شخصی بیش از حمل و نقل عمومی است اضافه کرد: حتی آهنگ استفاده از خودرو شخصی رو به منفی شدن نرفته است.

وی ادامه داد: در شرایطی که فشار زیادی روی توسعه حمل و نقل عمومی وجود دارد ۲ خط مترو به بهره برداری رسید و ایستگاه‌های جدید در حال راه اندازی است.
حناچی اضافه کرد: در همین زمینه تلاش می‌شود بخش‌هایی از شهر که مترو آنها را پوشش نمی‌دهد و میزان مسافر آن به اندازه یک اتوبوس است، مینی بوس جایگزین شود.
به گفته حناچی توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس، «ال.آر.تی» (سامانه ریلی روی زمین) توسعه محورهای پیاده رو و رسمیت بخشیدن به دوچرخه و آماده سازی شهر برای این فضا، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

تهرام/‌۹۳۵۳/‌۱۰۰۸

نظر شما