شناسهٔ خبر: 33537592 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

برگزاری نشست‌های روشنگری حجاب در منطقه فورگ داراب

فرمانده بسیج خواهران منطقه فورگ داراب گفت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب، نشست‌های روشنگری با محوریت حجاب و حفظ حریم خانواده در بخش فورگ برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

رقیه محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در داراب اظهار داشت: نشست‌های روشنگری با رویکرد نهادینه کردن فرهنگ عفاف، حجاب و حفظ حریم خانواده در پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد فورگ داراب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اهدای گل به بانوان شاغل و پیاده‌روی با شعار صیانت از خانواده از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف در فورگ است.

محمدی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اجرا شده در سال جاری گفت: برپایی مسابقات قرآن، مسابقه احکام، جشن اعیاد شعبانیه، جشن میلاد حضرت زینب و روز پرستار، برگزاری اعتکاف در مساجد فدامی، مرز، بستان، شاهزاده ذکریا، قلاتویه، نصیرآباد، نصرت و دوبرجی بخشی از برنامه‌های برگزار شده در مناسبتهای مذهبی است.

فرمانده بسیج خواهران منطقه فورگ خروجی برنامه‌های فرهنگی را جذب حداکثری قشر نوجوان و جوان و حضور پررنگ آنها در پایگاه‌های بسیج برشمرد و افزود: برپایی مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب خاطرات سفید (مبلغ دینی)، برگزاری دوره‌های تربیت مربی عقیدتی و ویزیت رایگان بیماران  با همراهی شبکه بهداشت از اقدامات انجام شده در سال جاری به شمار می‌آید.

وی با اشاره به همراهی گروه‌های مردمی جهت کمک به مناطق سیل زده خاطرنشان کرد:‌ با همکاری حوزه بسیج برادران و از طریق جذب چهره به چهره در منطقه فورگ، مبلغ ۱۰ میلیون تومان نقدی و بالغ بر۲۰ میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی جمع‌آوری و به مناطق سیل‌زده ارسال شده است.

 محمدی اظهار داشت: در سال گذشته نیز یادواره شهدا، جشن میلاد کوثر، نشست‌های روشنگری، تبیین دستاوردها با محوریت گام دوم انقلاب، تبیین سبک زندگی اسلامی با حضور اساتید حوزه علمیه و روحانیون منطقه، مشاوره رایگان، مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب سلام بر ابراهیم، اعزام برگزیدگان مسابقات فرهنگی به اردوی مشهد، اعزام کاروان راهیان نور، همایش سه ساله‌های حسینی و جشن‌های مناسبتی در نقاط مختلف بخش فورگ برگزار شد.

 فرمانده بسیج خواهران منطقه فورگ با اشاره به مشارکت مردمی و حضور شوراها، دهیاری‌ها و بخشدار در امور خیریه خاطرنشان کرد: کمک به نقاط زلزله زده، کمک به ستاد اربعین حسینی، برپایی جشنواره خیریه غذا جهت کمک به نیازمندان، تهیه بسته‌های لوازم التحریر، توزیع سبد غذایی در ماه مبارک رمضان، تهیه سیسمونی و... با کمک و همکاری مردم در سال 97 انجام شده است.

وی بیان کرد: در راستای اشتغالزایی با همراهی جهاد دانشگاهی، دوره آموزشی کشت زعفران برگزار شد و مسابقات ورزشی تیراندازی، تفنگ بادی، والیبال، کوهپیمایی و پیاده روی نیز برپا شده است.

انتهای پیام/76020

نظر شما