شناسهٔ خبر: 33531878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

با حضور معاون وزیر صورت گرفت؛

افتتاح سامانه نوین آبیاری در قزوین

سامانه نوین آبیاری ۴۲ هکتاری روز دوشنبه با حضور علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی در روستای آجربند از توابع بخش مرکزی قزوین به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، در مراسم افتتاح سامانه نوین آبیاری در قزوین، علی فرخ زاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استان قزوین حضور داشتند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه اجرای این طرح است که چهار میلیارد ریال آن کمک‌های بلاعوض دولت و مابقی آورده خود کشاورزان است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این سامانه ۲۰ بهره‌بردار بخش کشاورزی از خدمات نوین آبیاری بهره‌مند می‌شوند، اظهار داشت: استان قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی دارد و اجرای این سامانه‌ها در رونق بخش کشاورزی اهمیت بسیار زیادی ایفا می کند.

این مسئول همچنین گفت: در استان قزوین ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد و این استان با وجود داشتن تنها یک درصد مساحت کشور، چهار درصد تولیدات کشاورزی ایران را تولید می کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: قروین جزو ۱۰ استان برتر در زمینه تولید تخم مرغ و جوجه بوده و در زمینه محصولات باغی رتبه بسیار بالایی در کشور دارد.

خمسه یادآور شد: سال گذشته ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار سامانه نوین آبیاری در استان اجرایی شد و بیش از ۷۰ کیلومتر لوله گذاری برای انتقال آب صورت گرفت.

نظر شما