شناسهٔ خبر: 33513929 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

انقلابیون یمن دست بردار نیستند

بمباران فرودگاه‌های عربستان ادامه دارد ائتلاف سعودی دست به دامان غرب شد

به دنبال تشدید حملات به فرودگاه‌های عربستان از سوی انصارالله، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن گفت که وساطت‌های بین‌المللی و در راس آن از سوی انگلیس انجام گرفته تا عملیات‌ها علیه فرودگاه‌ها و تاسیسات سعودی و اماراتی متوقف شود.

صاحب‌خبر -



 سرویس خارجی-

انصارالله یمن در چند هفته اخیر با اتخاذ «راهبرد فرودگاه در برابر فرودگاه»، دور جدید از حملات خود به عربستان را شروع کرده است. در این راستا فرودگاه‌های نجران، جیزان، ملک خالد و ابها بارها مورد حملات موشکی و پهپادی انقلابیون یمنی قرار گرفته و برخی از آنها از کار افتاده‌اند. سامانه‌های دفاعی عربستان موسوم به پاتریوت که ساخت آمریکاست نیز نتوانسته مانع از این حملات شود. به همین دلیل سعودی‌ها دست به دامان کشورهای غربی برای پایان دادن به این حملات شده است.
به گزارش فارس، «ضیف الله الشامی»، وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن اعلام کرده، وساطت‌های    بین‌المللی و در راس آن از سوی انگلیس انجام گرفته تا حمله به فرودگاه‌ها و تاسیسات عربستان و امارات متوقف شود. این در حالی است که مقامات دولت صنعا پس از هدف قرار دادن فرودگاه أبها عربستان در پیامی برای مقامات ریاض و ابوظبی تأکید کردند که تداوم محاصره یمن توسط ائتلاف متجاوز عربی فرودگاه‌های آنها را در تیررس نیروهای یمن قرار می‌دهد. آنها گفتند، بسته بودن فرودگاه صنعا برای پنجمین سال متوالی و رد حل و فصل سیاسی و گزینه مسالمت‌آمیز این موضوع را ضروری می‌کند که ملت یمن از خودشان دفاع کنند.
اما در ادامه حملات پهپادی ارتش یمن، یگان پهپادی ارتش این کشور شنبه شب نیز از انجام عملیات جدید علیه فرودگاه‌های عربستان خبر داد. به گزارش شبکه المسیره یمن، یگان پهپادی ارتش یمن اعلام کرد که پهپادهای تهاجمی قاصف کی2 فرودگاه‌های ابها و جیزان عربستان را هدف حملات خود قرار دادند. هفته پیش نیز تعدادی پهپاد از نوع قاصف کی2 به فرودگاه جیزان در جنوب عربستان حمله کرده و آشیانه و ایستگاه‌های هواپیماهای بدون سرنشین سعودی را که در جنگ یمن استفاده می‌شوند، هدف قرار داده بود. ماه گذشته میلادی نیز ارتش یمن در چهار نوبت، فرودگاه جیزان را هدف عملیات پهپادی قرار داده بود. در یک نوبت از این حملات آشیانه، در عملیاتی دیگر سامانه‌های پاتریوت مستقر در این فرودگاه و در یک نوبت دیگر انبارهای تسلیحاتی با موفقیت و دقت بالا مورد هدف قرار گرفتند.
روزهای دردناک‌تری در انتظار سعودی
همزمان با این حملات و التماس‌های سعودی سرگرد «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن به عربستان هشدار داد که منتظر پاسخ‌های دردناک‌تر باشد. او بامداد یکشنبه (۲۶ خرداد) بعد از انجام حملات پهپادی به فرودگاه‌های ابها و جیزان گفت: «پهپادها عملیات گسترده و منحصر به فردی علیه فرودگاه‌های ابها و جیزان داشتند». محمد ناصر البخیتی،‌ عضو دفتر سیاسی انصارالله نیز اعلام کرد، زمان درگیری بزرگ‌تر نزدیک است و این حق ملت یمن است که دشمن را به چالش بکشند و غرامت خسارت‌های مادی را که وارد کرده بستانند.
ائتلاف سعودی روستا را آتش زدند!
عناصر مزدور وابسته به ائتلاف سعودی که توان نبرد با نیروهای مسلح انقلابی یمن را در میادین جنگ ندارند، در تازه‌ترین جنایت خود در این کشور، یک روستا را در الحدیده واقع در غرب این کشور آتش زدند. شبکه المسیره ضمن انتشار تصاویر این آتش‌سوزی گزارش داد که این روستا در منطقه
«بیت الفقیه» استان الحدیده واقع شده و شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی با حملات هوایی و توپخانه‌ای آن را به آتش کشیدند. المسیره در ادامه اعلام کرد که همزمان با انجام حملات هوایی و توپخانه‌ای، شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف اقدام به آتش‌ زدن روستا و تخریب منازل آن کردند تا شدت جنایاتشان در حق ملت یمن را به جهانیان نشان دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما