شناسهٔ خبر: 33498389 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرين تحولات يمن؛

حملات ديوانه وار سعودي ها به مناطق مسکوني صنعا/ پاسخ کوبنده موشکي يمن

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- نيروهاي يمني به حمله ديوانه وار جنگنده هاي سعودي-آمريکايي به مناطق مسکوني صنعا، پاسخ کوبنده موشکي دادند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، جنگنده هاي سعودي-آمريکايي به منطقه الصيانه در محله الثوره و شهرستان العروق واقع در منطقه بني حارث در استان صنعا حمله کردند.
جنگنده هاي ائتلاف متجاوز به فرماندهي سعودي نيمه شب گذشته محله هاي غير نظامي و مسکوني را در داخل شهر صنعا پايتخت يمن بمباران کردند.
منابع نظامي و بيمارستاني يمني گفتند هواپيماهاي دشمن مناطق نزديک به خيابان الستين در شهر صنعا و نيز منطقه العروق را در شهرستان بني حارث در استان صنعا و نيز پادگان الصيانه را در شهرستان الثوره در اين استان بمباران کردند.
از طرف ديگر مزدوران وابسته به متجاوزان نيز پنج راکت به روستاي المغاري در شمال شهرستان حيس در استان الحديده شليک کردند.
خبر ديگر اينکه جنگنده هاي سعودي-آمريکايي اطراف خانه منصور هادي را در صنعا بمباران کردند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره ؛ چندين منطقه در حملات هوايي نيمه شب گذشته جنگنده هاي متجاوز سعودي آمريکايي به صنعا از جمله اطراف خانه رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن بمباران شد.
جنگنده ها پادگان الصيانه در شمال صنعا و نيز اطراف منزل عبد ربه منصور هادي( رئيس جمهور مستعفي و فراري يمن) را در خيابان الستين غربي در صنعا بمباران کردند.
خبرهايي درباره قربانيان اين حملات در دست نيست.
هواپيماهاي جاسوسي دشمن از ساعت ده ديشب شنبه به وقت يمن در حال پرواز بر فراز صنعا بودند.
جنگنده ها و همچنين هواپيماهاي شناسايي دشمن بر فراز آسمان شمار ديگري از استانهاي يمن پرواز کردند.
جنگنده هاي متجاوز سعودي آمريکايي منطقه آل علي را در شهرستان رازح در استان صعده يمن در دو نوبت بمباران کردند.

آتش زدن روستايي در غرب يمن به دست مزدوران سعودي
عناصر مزدور وابسته به ائتلاف سعودي در تازه‌ترين جنايت خود در يمن، يک روستا در منطقه بيت الفقيه استان الحديده واقع در غرب اين کشور آتش زدند.

پاسخ کوبنده موشکي يمن
ساعتي پس از آنکه پهپادهاي يمني دو فروگاه سعودي را هدف قرار دادند، چندين فروند موشک بالستيک به سمت مواضع ائتلاف متجاوز در «نجران و جازان» شليک شد.
ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن بامداد امروز (يکشنبه) تعدادي موشک بالستيک به سمت تجمعات ائتلاف سعودي در «نجران و جازان» شليک کردند.
بر اساس گزارش وب‌سايت «انصارالله»، يگان موشکي ارتش يمن با شليک دو فروند موشک بالستيک «زلزال 1» به سمت مواضع ائتلاف سعودي در«مربع الشرفه» نجران، چندين نفر از «مزدوران سعودي» را کشت يا مجروح کرد.
ارتش يمن در ادامه با يک فروند موشک زلزال 1 ديگر، مواضع «ارتش سعودي» در اردوگاه «الحماد» را هدف قرار داد و خسارات جاني و مالي زيادي به آنها وارد کرد.
در ادامه اين گزارش آمده است: از ديگر مناطقي که با همين موشک هدف قرار داده شد مواضع «مزدورات مناطق» در نزديکي «جبل قيس» جازان بود که اين موشک با دقت به هدف اصابت کرد.
اين عمليات پس از آن صورت مي‌گيرد که يگان پهپادي ارتش يمن شامگاه شنبه (ديشب) از انجام عمليات جديد عليه فرودگاه‌هاي عربستان سعودي خبر داد.
به گزارش شبکه المسيره يمن، يگان پهپادي ارتش يمن اعلام کرد که پهپادهاي تهاجمي «قاصف K2» فرودگاه‌هاي ابها و جيزان عربستان سعودي را هدف حملات خود قرار دادند.

حمله پهپادي يمن به 2 فرودگاه سعودي «ابها» و «جازان»
منابع امنيتي يمن از حمله پهپادهاي تهاجمي «قاصف K2» به فرودگاه‌هاي ابها و جازان واقع در جنوب عربستان خبر دادند.
يگان پهپادي ارتش يمن اعلام کرد که شنبه شب، دو فرودگاه ابهاء و جيزان عربستان سعودي را هدف حملات پهپادي خود قرار دادند.
شبکه المسيره به نقل از منابع يمني گزارش داد که در اين عمليات از پهپاد «قاصف k2 » استفاده شده است.
«يحيي سريع» سخنگوي نيروهاي مسلح يمن گفت که عمليات گسترده و منحصر به فردي با استفاده از پهپادهاي تهاجمي «قاصف K2» عليه فرودگاه هاي ابها و جيزان داخل عربستان سعودي صورت گرفته است.
سريع افزود: اتاق کنترل و هدايت پهپادها در فرودگاه جيزان با چند پهپاد قاصف مورد حمله قرار گرفته است.
وي افزود: ايستگاه سوخت رساني در فرودگاه بين المللي ابها نيز با چند پهپاد قاصف مورد حمله قرار گرفته است.
هفته پيش نيز تعدادي پهپاد از نوع «قاصف K2» به فرودگاه جيزان در جنوب عربستان حمله کرده و آشيانه و ايستگاه‌هاي هواپيماهاي بدون سرنشين سعودي را که در جنگ يمن استفاده مي‌شوند، هدف قرار گرفته است.

اختلال در فعاليت فرودگاه‌هاي أبهاء و جيزان
پرواز‌هاي فرودگاه‌هاي أبهاء و جيزان به تعويق افتاده است و هواپيما‌هايي که مقصدشان فرودگاه جيزان بود به فرودگاه طائف بازگشتند.
مراکز بين المللي پايش پرواز‌ها از اختلال در فعاليت فرودگاه‌هاي أبهاء و جيزان در پي عمليات پهپاد‌هاي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن خبر دادند.
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، اين مراکز اعلام کردند تعدادي از پرواز‌ها از فرودگاه‌هاي أبهاء و جيزان به تعويق افتاده است و تعدادي از هواپيما‌هايي که مقصدشان فرودگاه جيزان بود به فرودگاه طائف بازگشتند.

هلاکت و زخمي شدن شماري از مزدوران سعودي
رزمندگان ارتش و کميته هاي مردمي يمن به يک موضع مزدوران (‌سعودي) در شرق جبل جحفان در جيزان ( واقع در جنوب عربستان) يورش بردند که در پي آن شماري از مزدوران کشته يا زخمي شدند.
شبکه تلويزيوني المسيره اعلام کرد از طرف ديگر رزمندگان يمني تلاش مزدوران را براي حمله به مواضع ارتش و کميته هاي مردمي يمن در نزديکي جبل قيس در جيزان ناکام گذاشتند و شماري از مزدوران را به هلاکت رساندند و شمار ديگري را زخمي کردند.
رزمندگان ارتش و کميته هاي مردمي در نجران ( در جنوب عربستان)‌ نيز به مواضع مزدوران دشمن در منطقه مربع شجع حمله کردند که به هلاکت يا زخمي شدن شماري از مزدوران منجر شد.

روزهاي دردناک‌تري در انتظار رژيم سعودي است
نيرو‌هاي مسلح يمن به ائتلاف سعودي هشدار داد به محاصره يمن پايان دهد در غير اين صورت حملات دردناکي از سوي نيرو‌هاي اين کشور دريافت خواهد کرد.
سرگرد «يحيي سريع»، سخنگوي نيروهاي مسلح يمن به عربستان سعودي هشدار داد که منتظر پاسخ‌هاي دردناک‌تر باشد.
او بامداد يکشنبه (26 خرداد) بعد از انجام حملات پهپادي به فرودگاه‌هاي ابها و جيزان گفت: «پهپادها عمليات گسترده و منحصر به فردي عليه فرودگاه‌هاي ابها و جيزان داشتند».
او گفت که در حمله اول، اتاق کنترل و هدايت پهپادهاي عربستان سعودي هدف قرار گرفت و منهدم شد و در دومين عمليات ايستگاه سوخت‌رساني فرودگاه بين‌المللي ابها با چند پهپاد از نوع «قاهر کي 2» هدف قرار گرفته است.
به گزارش المسيره، سخنگوي نيروهاي مسلح يمن، عمليات شنبه شب پهپادهاي يمن به فرودگاه‌هاي ابها و جيزان را «دقيق» خواند به گونه‌اي که اين فرودگاه‌ها از کار افتاده‌اند.
سرگرد سريع گفت: «به رژيم سعودي قول مي‌دهيم اگر حملات و محاصره ادامه پيدا کند، -ان‌ شاء الله-روزهاي دردناک‌تري خواهد داشت».


نظر شما