شناسهٔ خبر: 33511719 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

زمین‌های بیابانی گناباد مشمول طرح بین‌المللی ترسیب کربن

فرماندار گناباد گفت: ۸۶هزار هکتار از زمین‌های بیابانی و کانون‌های فرسایش بادی شهرستان گناباد امسال مشمول طرح بین‌المللی ترسیب کربن شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، حامد قربانی در نشست هماهنگی اجرای طرح ترسیب کربن گناباد گفت: این ۸۶ هزار هکتار از زمین‌های بیابانی گناباد مشمول طرح بین‌المللی ترسیب کربن شداراضی در ۱۰روستای دهستان پسکلوت از توابع بخش مرکزی شهرستان گناباد قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه ۳۰درصد وسعت کانون‌های فرسایش بادی استان خراسان رضوی مربوط به شهرستان گناباد است افزود: ۲۳۰هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی شهرستان گناباد در قالب چهار کانون فرسایش بادی در معرض ریزگرد‌ها و از نظر بیابان زایی در وضعیت بحرانی قرار دارند.
فرماندار گناباد، کانون‌های فرسایش بادی را یک تهدید جدی دانست و گفت: باید با بهره‌گیری از توان و مشارکت مردم، توجه مسئولان و اجرای طرح‌های ترسیب کربن و بیابان‌زدایی در جهت کاهش این معضل گام برداشت.
طرح ترسیب کربن،فرآیند جذب دی اکسید کربن اضافی جو توسط اندام هوایی و زیرزمینی گیاهان مرتعی به منظور کاهش اثرات سوء پدیده گرمایش زمین است که با هدف ارائه یک مدل اجتماعی- اقتصادی جهت رسوب دادن کربن در خاک انجام می‌شود.
منابع مالی طرح بین المللی ترسیب کربن از محل اعتبارات صندوق محیط زیست جهانی(GEF) با مشارکت مالی دولت جمهوری اسلامی ایران و به نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تأمین می‌شود.

نظر شما