شناسهٔ خبر: 33437353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جاده های حادثه خیز در اولویت اختصاص اعتبار

وزیر راه و شهرسازی: طرح‌های نیمه تمام به خصوص جاده‌های حاثه خیزی همانند اهر – تبریز در اولویت تخصیص اعتبار برای تکمیل قرار دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد اسلامی در بازدید از بزرگراه تبریز – اهر گفت: هر چند 62 کیلومتر از این جاده 92 کیلومتری شتابزده به بهره برداری رسیده است، اما ادامه کار با دقت و سرعت متناسب پیش خواهد رفت و طبق برنامه ریزی های انجام شده از 30 کیلومترِ باقی مانده، 20 کیلومترِ آن تا پایان امسال اجرایی می شود و اجرای 10 کیلومترِ دیگر به سال آینده موکول می شود.
وی در ادامه مشکلاتِ مالی موجود در اجرای بزرگراه تبریز – اهر را منحصر به این طرح ندانست و گفت: مشکلات مالی همواره در طول تاریخ بوده و هست، ضمن این که هر طرح بر اساس توانایی و ظرفیت بودجه که صاحبان برنامه و بودجه در مجلس اعلام می کنند، اجرا می شود، با این حال دولت منابعی را خارج از چارچوبِ پیش بینی شده به برخی طرح ها اختصاص می دهد و محور تبریز – اهر جزو اولویت های پرداخت اعتبار است تا به سرانجام برسد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص محور مرند – بازرگان هم گفت: عملیات اجرایی یک قطعه از این محور با مشارکت سرمایه گذار مربوط آغاز شده و قرارداد اجرای قطعات دوم و سوم آن هم به زودی منعقد می شود، ضمن این که اجرای محورهای مرند – تبریز و مراغه – هشترود هم امسال شتاب می گیرد.
اسلامی، پیشرفت راه های روستایی آذربایجان شرقی را در مقایسه با دیگر استان ها، عقب تر و کندتر اعلام کرد و افزود: هیئت هایی را برای بررسی به مناطق روستایی اعزام کردیم و پس از بررسی های لازم، با وجود محدودیت منابع مالی، بر اساس اولویت، اعتبارِ لازم برای پیشرفت و تکمیل راه های روستایی نیمه تمام استان اختصاص خواهد یافت.

وی همچنین به حوزه بازآفرینی شهری در مناطق حاشیه و سکونت گاه های غیررسمی آذربایجان شرقی هم اشاره کرد و گفت: این استان، دارای 9 شهر با 50 محله حاشیه نشین است و به بازسازی و بهسازی نیاز دارد از این رو در اولویت نخست، تعدادی از این محلات با توجه به اختیارات واگذار شده در ستاد ملی بازآفرینی، به استاندار تفویض شد تا با بودجه تخصیصی، نسبت به بازآفرینی آنها اقدام شود.

 

 

نظر شما