شناسهٔ خبر: 33419684 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توقف ناوبری هوایی در فرودگاه ابها،

حمله موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه "ابها" در جنوب عربستان

یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن فرودگاه "ابها" را در جنوب عربستان با موشک کروز هدف قرار داد و این موشک با دقت به هدف خود اصابت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره, یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن فرودگاه "ابها" را در جنوب عربستان با موشک کروز هدف قرار داد و این موشک با دقت به هدف خود اصابت کرد.

­شبکه تلویزیونی العالم نیز به نقل از یک منبع آگاه در یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن از توقف ناوبری هوایی در فرودگاه ابها در جنوب عربستان پس از حمله موشکی نیروهای یمنی به این فرودگاه خبر داد.

در خبری دیگر، یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن مواضع مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی را در منطقه الهضبه در استان البیضاء با موشک زلزال- 1 هدف قرار داد. شماری از مزدوران در این حمله کشته و زخمی شدند.
 
جنبش انصار الله: در صورت بسته ماندن فرودگاه صنعا, فرودگاه های سعودی اماراتی بسته خواهند شد
عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن با اعلام هشدار درباره اینکه در صورت بسته ماندن فرودگاه صنعا, فرودگاه های عربستان و امارات بسته خواهند شد, تأکید کرد حملات ما در مرحله بعد با نمونه های سابق آن تفاوت چشمگیری خواهد داشت.
<div id="video-display-embed-code_3606520"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2448755/3606520?width=340&height=240"></script></div>
علی القحوم در گفتگو با شبکه المیادین با اشاره به هشدارهای سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن به عربستان و امارات در صورت متوقف نکردن جنگ علیه یمن, گفت: جنایتکاران به کشور ما و خاک و ملت یمن حمله کردند و هر آن چیزی را که با زندگی مردم یمن در ارتباط است, ویران کردند و کشور ما را هدف هزاران حمله هوایی قرار دادند. متجاوزان توانمندی های های ارتش و کمیته های مردمی یمن را دست کم گرفتند و گمان کردند یمن لقمه ساده ای برای آنان خواهد بود که می توانند آن را ببلعند. آنها خواستند یمن تسلیم خواسته های آمریکای اشغالگر و مزدوران پلید آن یعنی نظام های سعودی و اماراتی باشد. متجاوزان تلاش کردند توانایی نظامی ارتش یمن را محدود و متوقف کنند, اما در پنجمین سال جنگ چه چیزی تغییر کرده است؟
وی افزود: جنایتکاران نتوانسته اند به هیچ یک از اهداف خود برسند و فقط ویرانی و قتل عام به بار آورده اند. در مقابل, توانایی نظامی ما روز به روز افزایش یافته است و در حال حاضر شاهد پیشرفت و توسعه گسترده توانمندی های یمن هستیم. همه جهان پهپادها, قدرت موشکی و تاکتیک های راهبردی فرماندهان نظامی یمنی در وزارت دفاع و ریاست ستاد ارتش را مشاهده کردند. ما امروز با معادله جدیدی مواجه هستیم و دشمن باید بفهمد و آگاه باشد این تجاوزگری ها حتما محکوم به شکست است و آنها نمی توانند اراده ملت یمن را بشکنند و به هیچ نوعی نمی توانند فرزندان یمنی را وادار کنند تسلیم آمریکا باشند و حال و روز آنها مانند حال و روز کشورهای تحت اشغال باشد.
وی گفت: ما تأکید می کنیم با تمام توان خواهیم جنگید و در این جنگ, ابداع و نوآوری به خرج خواهیم داد. ما توان و قدرت ابداع و نوآوری داریم و از قدرت ذهن خلاق یمنی برخوردار هستیم. آنچه اخیرا شاهدش هستیم نتیجه تحرکات ما و تلاش های افراد با ذکاوتی است که توانسته اند سلاح های راهبردی را در اختیار بگیرند و معادله قدرت را تغییر بدهند. دشمن از این سلاح ها ترسیده و ناراحت است و در ابتدا تلاش کرد عملیات پهپادی ما را انکار کند و مخفی نگه دارد و از ارزش آن بکاهد.
وی در ادامه افزود: ما از طریق رشته عملیات اخیر می خواهیم به دشمن که به کشور و ملت یمن هجوم آورده است و به مدت پنج سال کشور ما را تحت محاصره زمینی و دریایی و هوایی قرار داده است, بگوییم یمن لقمه آسانی نیست و شما باید این محاصره را پایان دهید و این تجاوزگری ها را متوقف کنید. به هیچ عنوان امکان ندارد ما دست بسته باقی بمانیم چرا که این مسئله, مسئله ما و این سرزمین, سرزمین ماست و ما با تمام توان خود خواهیم جنگید و خلاقیت و نوآوری به خرج خواهیم داد. این پیام واضح ما برای آنهاست که تجاوزگری های خود را متوقف کنند در غیر این صورت مواضع مشخصی را در خاک آنها هدف قرار خواهیم داد.
القحوم گفت: رهبر انقلاب یمن در سخنرانی خود به مناسبت پنجمین سالگرد جنگ, معادله جدیدی را مطرح کرد و به دشمنان هشدار داد این تجاوزگری را متوقف کنید و اگر خواهان حل و فصل سیاسی و داخلی هستید که مسیر آن فراهم است, پس دست از سر یمن بردارید چرا که ما نیازی به سرپرستی سعودی, آمریکایی و انگلیسی نداریم و باید بفهمید که در یمن اراده مردمی حاکم است.
عضو دفتر سیاسی انصار الله تأکید کرد: این دشمن است که تنش های نظامی را افزایش داده است و به هیچ عنوان اقدامات خود را متوقف نخواهد کرد و حملات هوایی به شهرها و روستاها ادامه دارد و بیگناهان در همه مناطق یمن قتل عام می شوند و خون یمنی در هر جایی ریخته می شود. ما بارها تکرار کرده ایم خون مردم یمن کم ارزش نیست, بلکه خون های ما گرانبهاست و ما برای دفاع از آن خواهیم جنگید و با تمام توان از خود دفاع و تلاش خواهیم کرد جنایتکاران را هدف قرار دهیم تا تجاوزگری هایشان را متوقف کنند. ما هیچ خصومتی با عربستان و سایر کشورها نداریم. دشمنی ما با آمریکا و رژیم صهیونیستی است که دشمن همه امت هستند. اما سعودی ها و اماراتی ها خود را وارد بازی آمریکا و رژیم صهیونیستی کرده اند و به عنوان مزدوران پلید آنها عمل می کنند تا توطئه های آنها را در منطقه و یمن اجرا کنند. نگاه کنید در منطقه عربی و اسلامی چه می گذرد؟ متجاوزان حتی فلسطین را فروختند و آنها هیچ هدفی جز نابودی ملت های آزاد و مخالف آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارند. از این رو ما تأکید می کنیم که به خدای عزیز و قدیر توکل می کنیم و برای دفاع از وطن خود حرکت خواهیم کرد و تجهیزات و تسلیحات به دست خواهیم آورد.
علی القحوم در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای یمنی برای اجبار عربستان و امارات به رفع محاصره فرودگاه صنعا, قادر به هدف قرار دادن فرودگاه های این دو کشور هستند, گفت: ما از سازمان ملل وجامعه جهانی خواستیم در اقدامی بشردوستانه محاصره فرودگاه صنعا را بشکنند, چرا که هزاران بیمار یمنی برای درمان باید از کشور خارج شوند؛ ولی این درخواست ما رد شد و بی پاسخ ماند. اما ما به متجاوزان می گوییم اگر فرودگاه های ما را بستید اجازه نمی دهیم این فرودگاه ها بسته باقی بمانند, ما نیز اقدام و مقابله به مثل خواهیم کرد و می توانیم فرودگاه های شما را ببندیم. ما با تمام توان خود برای هدف قرار دادن فرودگاه های سعودی و اماراتی تلاش خواهیم کرد و این اقدام ما کاملا قانونی است.
وی افزود: دشمن باید بداند در آستانه پنجمین سال جنگ, تولیدات و پیشرفت نظامی ما افزایش یافته است و امکان ندارد فرزندان یمن در مقابل جنایت های آمریکا و مزدوران پلید آن یعنی نظام های اماراتی و سعودی ساکت بمانند. نیروی هوایی و موشکی یمن در واکنش به حملات مستمر متجاوزان توانست مواضعی را در عمق خاک عربستان و امارات هدف قرار دهد و آنها نیز به این حملات اعتراف کردند. اشغالگران و متجاوزان باید بدانند ملت یمن و اراده راسخ آن, خواسته های سفرای سعودی- آمریکایی- انگلیسی و سایرین را نخواهد پذیرفت.
عضو دفتر سیسی انصار الله در پایان تأکید کرد: حملات آینده ما به فرودگاه های کشورهای متجاوز با حملات سابق تفاوت واضحی خواهد داشت و این مسئله به تصمیم فرماندهی نظامی بستگی دارد که اهداف و سلاح مناسب را برای هدف قرار دادن مواضع مورد نظر تعیین می کند. متجاوزان باید بدانند ما اکنون در مرحله جدیدی هستیم و آنها باید حملات خود را متوقف کنند و این محاصره را بشکنند, در غیر این صورت بازنده و پشیمان خواهند شد. ما امروز پس از گذشت پنج سال چیزی برای از دست دادن نداریم و یمن تبدیل به ویرانه شده و حملات هوایی زیرساخت های خدماتی را نابود کرده است. ما پس از گذشت پنج سال, به حول و قوه خداوند و توانمندی ارتش و کمیته های مردمی و حکمت رهبری خود قادر خواهیم بود مواضع مورد نظر را در عمق خاک سعودی و اماراتی هدف قرار دهیم.
یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد اهداف مورد نظر به دقت منهدم شدند و حملات بیشتر نیز در راه است.
عزیز راشد کارشناس مسائل نظامی نیز گفت: اینگونه عملیات گسترش خواهد یافت تا مناطق بیشتر و کشور‌های دیگر مثل امارات عربی متحده را نیز که در تجاوز به یمن شرکت دارد و مناطق جنوبی یمن را اشغال کرده است، در بر بگیرد. آن‌ها باید پیام‌های سیاسی و نظامی اینگونه حملات را درک کنند. تا زمانی که تجاوز به یمن ادامه دارد این حملات نیز ادامه خواهد یافت.
در ادامه گزارش آمده است: بانک اهداف نیرو‌های یمنی روز به روز گسترش می‌یابد. بر همین اساس فرودگاه نظامی خمیس مشیط، فرودگاه جیزان و نجران همه و همه در تیررس یگان پهپادی ارتش یمن قرار دارند. این در حالیست که مسئولان یمنی اعلام کردند همه فرودگاه‌های متجاوزان جزو اهداف نیرو‌های مسلح یمن هستند و بستن این فرودگاه‌ها یا مختل کردن فعالیت آن‌ها کوتاه‌ترین راه برای شکستن محاصره فرودگاه صنعاست که از سه سال پیش بسته شده است.
فهمی الیوسفی معاون وزیر اطلاع رسانی یمن گفت: طرف مقابل یا همان متجاوزان می‌توانند با فراهم کردن امکان ازسرگیری فعالیت فرودگاه‌های یمن حسن نیت خود را نشان دهند و به معاهده‌های بین المللی پایبند باشند. در غیر این صورت چاره‌ای جز ادامه حملات به فرودگاه‌های متجاوزان برای شکستن محاصره فرودگاه‌های یمن نداریم.
خبرنگار ادامه داد: به گفته ناظران عملیات نظامی اخیر توانایی بالای یمنی‌ها را برای تغییر توازن نظامی به نفع خود نشان می‌دهد و گواهی بر درستی تهدیدات وزارت دفاع یمن است که از بانک اهدافی متشکل از ۳۰۰ هدف نظامی در عربستان سعودی و امارات عربی متحده سخن می‌گفت.
<div id="video-display-embed-code_3606967"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2448755/3606967?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما