شناسهٔ خبر: 33415940 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 گمرک ايران اعلام کرد:

واردات 3.1 هزار تن کاغذ روزنامه به کشور از ابتداي سال

طي سال جاري 3 هزار و 137 تن کاغذ رول روزنامه به ارزش2 ميليون و 778 هزار دلار وارد کشور شده است.

به گزارش گمرک ايران، از ابتداي سال جاري تا اواسط خرداد ماه در مجموع 3 هزار و 137 تن کاغذ رول روزنامه از طريق گمرکات به کشور وارد شده است که ارزش اين ميزان واردات 2 ميليون و 778 هزار دلار بود.

در مدت ياد شده کشورهاي آلمان، امارات متحده عربي، هند، روسيه، ترکيه و مجارستان عمده‌ترين کشورهاي صادرکننده کاغذ رول روزنامه به ايران بوده‌اند.

بر اساس اعلام گمرکات، طبق اسناد تسليمي واردکنندگان به گمرک در حال حاضر انواع کاغذ وارداتي از گمرکات ترخيص مي‌شود.

بر اين اساس؛ مسئوليت گمرک در تشريفات گمرکي پس از اظهار کالا شروع مي‌شود که طبق تاکيد معاون فني و امور گمرکي ترخيص کاغذ پس از اظهار به گمرک و در صورت ارائه اسناد کامل در سريع‌ترين زمان ممکن انجام مي‌شود.همچنين طبق ماده 38 قانون امور گمرکي، گمرک از لحظه اظهار صاحبان کالا تا ترخيص کالا مسئول بررسي آن است و مشکلات مربوط به دريافت اسناد بانکي و ثبت سفارش قبل از اظهار کالا به گمرک است که از سوي برخي واردکنندگان مطرح مي‌شود. گمرک از لحظه‌اي که کالا به گمرک اظهار مي‌شود مي‌تواند براي ترخيص آن کمک کند و تسهيلاتي قائل شود. اگر کالايي داراي مجوزهاي قانوني است در کمترين زمان کالا ترخيص مي‌شود.

ورود موج جديد از ملخ‌هاي مهاجم به کشور

سخنگوي سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بر اساس گزارش فائو(سازمان خواربار و کشاورزي ملل متحد) موج جديدي از ملخ‌هاي مهاجم وارد کشور مي‌شود که تا 10 روز آينده ادامه دارد.

به گزارش ايلنا، رضا مير با اعلام اين خبر، افزود: ورود موج جديد ملخ‌هاي مهاجم به کشور بسيار جدي است و ما از کشاورزان و روستائيان استان‌هاي جنوبي کشور مي‌خواهيم که با مشاهد ملخ‌هاي ليمويي رنگ در سريع‌ترين زمان ممکن، کارشناسان ادارات جهاد منطقه را مطلع کنند.

وي ادامه داد: خطر حضور موج جديد ملخ‌هاي مهاجم از چند روز پيش از طريق امام جمعه مساجد،‌ بنر، اطلاعيه‌هاي محلي و راه اندازي شبکه‌هاي مجازي به استان‌هاي جنوبي اطلاع رساني شده است علاوه بر آن در حال حاضر کارشناسان ما در مزارع و باغات حضور دارند تا ضمن رصد دقيق، هشدارهاي لازم را به کشاورزان و روستائيان بدهند.

مير درباره آخرين وضعيت مبارزه با اين آفت مهاجم گفت: سطح مبارزه با ملخ‌هاي صحرايي به بيش از 157 هزار هکتار رسيده است.

وي بيشترين سطح مبارزه را مربوط به استان سيستان و بلوچستان با 153 هزار هکتار عنوان کرد.

مير سطح مبارزه با ملخ‌هاي بومي را نيز 65 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: هم اکنون استان‌هاي شمالي کشور درگير آفت ملخ‌هاي بومي هستند که بيشترين سطح درگيري مربوط به استان اردبيل مي‌شود.

سخنگوي سازمان حفظ نباتات کشور خسارات وارده به مزارع و باغات را با توجه به سطح درگيري اراضي کشور با ملخ صحرايي بسيار پايين ارزيابي کرد و گفت: گزارش‌هايي از ورود ملخ‌هاي مهاجم صحرايي به تعدادي از باغات مرکبات استان هرمزگان داشته‌ايم که در مقايسه با سطح درگيري با اين آفت ناچيز است.مير در پايان بار ديگر از کشاورزان و روستائيان خواست با توجه به هشدار سازمان فائو تا 10 روز آينده نسبت به حضور ملخ هاي صحرايي مهاجم در مزارع و باغات خود کاملا هشيار باشند.

با موافقت نمايندگان؛

کليات طرح مربوط به شفاف‌سازي بودجه شرکت‌هاي دولتي تصويب شد

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با کليات طرح مربوط به شفاف‌سازي بودجه شرکت‌هاي دولتي موافقت کردند.

به گزارش ايرنا، در جلسه علني مجلس شوراي نمايندگان با طرح الحاق يک تبصره به ماده 186 قانون آئين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي موافقت کردند. از مجموع 220 نفر نماينده حاضر با 162 رأي موافق، 30 رأي ممتنع و دو رأي مخالف با کليات اين طرح موافقت کردند.

بر اساس اين ماده؛در صورت تصويب جزئيات اين طرح دولت مکلف خواهد شد تا بودجه شرکت‌هاي دولتي و نهادهايي را که به نحوي از انحا از بودجه عمومي استفاده مي‌کنند به صورت جداگانه تا پايان مهرماه هر سال به انضمام گزارشي از آخرين وضعيت مالي آنها به مجلس تقديم کند.

مديرعامل شرکت پشتيباني امور دام مطرح کرد:

دلايل ثبات در بازار گوشت، مرغ و تخم‌مرغ

مديرعامل شرکت پشتيباني امور دام افزايش توليد و عرضه محصولات پروتئيني همچون گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ و برخورد قضايي با گران‌فروشان و سودجويان را از عوامل تعديل و ثبات قيمت‌ها در بازار اين محصولات دانست.

حميد ورناصري در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: بازار محصولات پروتئيني همچون گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ در حال حاضر براي مصرف‌کنندگان از شرايط مناسبي برخوردار است و در دو زمينه مرغ و تخم مرغ وضعيت به گونه‌اي است که براي افزايش انگيزه توليدکنندگان؛ به خريد اين محصول پروتئيني وارد شده‌ايم تا زيان توليدکنندگان را کم کنيم.

وي افزود: درباره شرايطي که منجر به تعديل و ثبات نسبي قيمت‌ها در بازار شده است بايد گفت که عوامل مختلفي در اين زمينه دخيل بوده است که از جمله بايد به ورود دادستاني و برخورد با گران‌فروشي و گران‌فروشان اشاره کرد که سبب شد انحصار در اين بازار شکسته شود.

مديرعامل شرکت پشتيباني امور دام ادامه داد: يکي ديگر از عوامل تعديل و ثبات قيمت‌ها در اين بازار ورود شرکت پشتيباني امور دام به صورت گسترده براي عرضه سنگين دام، گوشت قرمز، گوشت مرغ و تخم مرغ در بازار بوده است که مي‌توان به اين نکته اشاره کرد که در تهران در هفته پاياني اسفند ماه و ايام نوروز حدود 28 هزار تن گوشت مرغ گرم و منجمد با نرخ مصوب عرضه کرديم و همين مسئله سبب شد تا قيمت‌ها کاهش پيدا کند. در کنار آن اين افزايش عرضه را به صورت روزانه در ميادين اصلي ميوه و تره بار به حدود 1250 تن رسانده‌ايم.

ورناصري اعلام کرد: برنامه‌ريزي‌هاي وزارت جهاد کشاورزي براي افزايش توليد نقش مهمي داشته تا در زمينه اين کالاهاي اساسي وضعيت مناسبي از حيث بازار و قيمت‌ها داشته باشيم چرا که امروز قيمت متوسط گوشت مرغ در بازار کيلويي 11 تا 11 هزار و 500 تومان است و تخم مرغ کيلويي حدود 5,000 تومان است.

برچسب‌ها:

نظر شما