شناسهٔ خبر: 33414957 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در شهرري:

در تابستان وقوع خاموشي محتمل خواهد بود

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: وقوع خاموشي در تابستان امسال محتمل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما؛ حاجي رضا تيموري در همايش سالانه خدمات مشترکين در تالار اجتماعات شيخ صدوق آستان حضرت عبدالعظيم حسني(ع) با بيان اينکه خاموشي برق در سه حالت رخ مي دهد،اظهارداشت: حالت اول خاموشي با برنامه براي تعميرات و اصلاح شبکه هاي موجود يا توسعه و ساخت شبکه هاي جديد است و حالت دوم خاموشي ناخواسته يا بي برنامه که بر اثر حوادث رخ مي دهد.

وي افزود: حالت سوم خاموشي هاي ناشي از کمبود توليد نيرو است که تمام برنامه ريزي ها و اقدامات فني و فرهنگي مورد نياز صورت گرفته است تا خاموشي ناشي از کمبود توليد نداشته باشيم مشروط بر اين که مشترکان مصرف خود را منطقي کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران تاکيد کرد: مشترکان بايد در مصرف انرژي در زمان هاي اوج مصرف يعني از ساعت 12 تا 16 و 19 تا 23 مديريت داشته باشند.

تيموري گفت: در روز 18 خرداد مصرف استان تهران نسبت به مصرف مشابه آن در سال گذشته در حالي که دما در هر دو زمان 36 درجه سانتيگراد بود 17 درصد افزايش نشان مي دهد طوري که پيک بار استان به يکباره از 2200 مگاوات به 2600 مگاوات افزايش يافت.

وي تصريح کرد: مطمئنا تامين اين ميزان افزايش با مشکل روبرو خواهد شد و اگر مشترکان رعايت نکنند وقوع خاموشي محتمل خواهد بود.

تيموري در پاسخ به اين سوال که اين تصور وجود دارد که به خاطر بارش هاي خوب امسال،خاموشي نخواهيم داشت،گفت: بودن آب در پشت سدها فقط 5 تا 6 هزار مگاوات کمبود پارسال را جبران مي کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران تعداد مشترکان استان تهران را ( به جز تهران بزرگ) تاکنون دو ميليون و 320 هزار مشترک عنوان کرد و افزود: بيشتر مشترکان بدحساب هستند و بدهي آنان 348 ميليارد تومان مي شود.

تيموري با بيان اينکه شرکت هاي توزيع برق به صورت درآمد-هزينه اي اداره مي شوند و منابع درآمدي استاني و ملي ندارند،گفت: همانطوري که مشترکان انتظار دارند ما خدمتگزار خوبي باشيم و برق مستمر با ولتاژ مناسب به آنان تحويل دهيم ما نيز انتظار داريم مشترکان نيز بهاي انرژي مصرفي برق را به موقع پرداخت کنند تا از برق که سرمايه ملي است به درستي استفاده شود.

وي در ادامه گفت: مشترکان واقع در شهرک هاي صنعتي استان،کشاورزان و جايگاه هاي سي ان جي چنانچه به تعهدات خود عمل کنند از بسته هاي تشويقي استفاده خواهند کرد.

تيموري همچنين از صنايع خواست بار مصرفي خود را جابجا يعني مصرف خود را در دو روز وسط هفته در ساعت پيک بار به روزهاي پنجشنبه و جمعه منتقل کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران اظهارداشت: اگر کشاورزان در 4 ساعت پيک بار، برق چاه آب خود را خاموش کنند مصرف 20 ساعت بعدي رايگان خواهد بود.

تيموري افزود: اگر سي ان جي ها دو ساعت در پيک بار همکاري کنند جمعا 170 مگاوات صرفه جويي خواهد شد و اين يعني 6 درصد پيک بار استان کاهش خواهد يافت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران در ادامه گفت: اخطار لازم به مشترکین پرمصرف را در بخش پایانی قبوض برق اعلام کرده ایم.

تیموری با بيان اينکه میزان تعرفه برق مشترکین پرمصرف طبق مصوبه دولت 23 درصد رشد داشته است،گفت: این در حالی است که قرائت قبض این مشترکین ماهیانه و قرائت مشترکین خوش مصرف دو ماهه انجام خواهد شد.

وي اظهار داشت: تعداد مشترکین استان تهران اکنون 14 هزار مشترک افزایش داشته است که از این تعداد 78 درصد مشترکان خانگی هستند و 30 درصد انرژی را مصرف می‌کنند.
مدير عامل شرکت توزيع برق استان تهران افزود: نیم درصد مشترکان کشاورزان هستند که 14 درصد انرژی را مصرف می‌کنند و 20 درصد سایر مشترکین هستند که 21 درصد مصرف انرژی دارند.

تيموري گفت: در این بین 1.5 درصد، مشترکین صنعتی ما را تشکیل می‌دهند که 35 درصد انرژی را استفاده می‌کنند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اعلام اینکه مطالبات ما از مشترکین 348 میلیارد تومان است، تصریح کرد: از این میزان مطالبه 59 میلیارد تومان مربوط به مشترکین خانگی، 44 میلیارد تومان مربوط به مشترکین صنعتی، 106 میلیارد تومان مربوط به تعرفه کشاورزی (آب و آبفا 103 میلیارد تومان) و 70 میلیارد تومان برای سازمان‌ها و ادارات است.
در پايان همايش امروز از ماموران قرائت کنتور،کارشناسان تشخيص و خدمات پس از فروش شرکت توزیع برق استان تهران تقدير شد.

 

<div id="video-display-embed-code_3605982"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2448610/3605982?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما