شناسهٔ خبر: 33413602 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

بستن 30 حساب بانکی، اقدام جدید رژیم صهیونیستی علیه «بی‌.دی.‌اس»

با موفقیت‌های متوالی جنبش تحریم رژیم صهیونیستی معروف به «بی‌.‌دی‌.اس»، تل‌آویو به اقدامات خود علیه این جنبش شدت داده و در جدیدترین تحرکات خود، 30 حساب بانکی مرتبط با این جنبش را بست.

صاحب‌خبر -

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش تحریم رژیم صهیونیستی ( بی‌.دی‌.اس « BDS») سرواژه‌های « Boycott ، Divestment، Sanctions » به معنای «بایکوت (انزوا)، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم» است، از سال ۲۰۰۵ به دست ۱۷۱ سازمان غیردولتی فلسطینی ایجاد شد تا با ایجاد فشارهای اقتصادی بر رژیم صهیونیستی، آن را مجبور به پایان اشغال فلسطین و شناسایی حق بازگشت آوارگان کند .

کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین راستا گزارش داد؛ وزارت امور راهبردی رژیم صهیونیستی جنگ اقتصادی علیه بی‌دی‌اس را با بستن ۳۰ حساب بانکی سازمان‌های وابسته به این جنبش آغاز کرده است.

در این گزارش آمده است؛ این نبرد در ادامه گزارش سابق وزارت امور راهبردی با عنوان «افراد مسلح با کراوات» انجام می‌شود. گزارشی که در آن ادعا شده روابط محکمی میان بی‌دی‌اس و فعالان حقوقی‌‌اش با گروه‌های فلسطینی مانند حماس و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین وجود دارد.

تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: اخیرا ۳۰ حساب بانکی ویژه جمع‌آوری اموال سازمان «صامدون» به دلیل رابطه این سازمان با جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بسته شد و وزارت امور راهبردی دریافت که «مصطفی عواد و محمد الخطیب» نماینده‌های سازمان مذکور در اروپا وابسته به جبهه مردمی هستند؛ عواد که به دلیل رابطه با جبهه مردمی و حزب‌الله در زندان اسرائیل بوده،‌ آزاد شده و اموال سازمان مذکور (صامدون) را به بلژیک منتقل کرده است.

سازمان صامدون، رژیم صهیونیستی را به دلیل بستن حساب‌های بانکی‌اش به باد انتقاد گرفت و آن را جنگی جدیدی علیه اسرای فلسطینی خواند.

رژیم صهیونیستی پیش‌تر سه میلیون شِکِل (واحد پول این رژیم) را برای تشکیل شبکه وکلای بین‌المللی و حمایت از سازمان‌های قانونی اختصاص داد تا شاید بتواند از تأثیرات بی‌.‌دی‌.اس بکاهد.

فارس

نظر شما