شناسهٔ خبر: 33411861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس اداره اوقاف خبر داد؛

آخرین مراحل طرح مرمت و توسعه امامزاده سیداسماعیل میانه

حجت الاسلام غفاری گفت: طرح جامع مرمت و توسعه سیداسماعیل میانه آغاز شده و احداث سنگ فرش محوطه در دستور کار قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در میانه، حجت الاسلام «علی غفاری» امروز در جریان بازدید از طرح توسعه این امامزاده گفت: بقعه مبارک امامزاده سید اسماعیل (ع) میانه یکی از مکانهای فرهنگی این شهرستان است که در ایام مختلف پذیرای زائران زیادی برای عبادت و شرکت در برنامه های فرهنگی است.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه افزود: راستا طرح جامع مرمت در این امامزاده آغاز شده و سنگ فرش محوطه را در ابتدا در دستور کار قرار دادیم و تقریبا در شرف اتمام است و زائران می توانند به زودی شاهد اتمام این طرح باشند.

وی ادامه داد: زیرزمین این امامزاده هم از وضعیت مناسبی برخوردار نبود و با تلاش هیات امنا و دست اندر کاران ضایعات موجود در آن تخلیه شد و سقف و دیواره ها در حال مرمت است تا بتوانیم با نوسازی زیرزمین در مناسبتهای مختلف که هزاران نفر میهمان این بقعه مبارک هستند از آن بهره برداری های لازم را انجام دهیم.

غفاری افزود: تاکنون بالای ۳۰۰ میلیون تومان توسط خیران کمک های مردمی و اوقاف برای مرمت این امامزاده هزینه شده است که ۱۰۰ میلیون تومان دیگرنیز تا اتمام کار نیازمندیم.

وی در ادامه با اشاره به دیگر طرح های عمرانی در این شهرستان گفت: پدر امامزاده سید اسماعیل(ع) ، امامزاده سید محمد(ع) و خواهر ایشان ام کلثوم خاتون هم در روستای کندوان میانه دفن هستند و از فضای مناسبی برخوردار نیستند که با کمک اداره اوقاف میانه طرح جامع در آنها هم آغاز شده و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نظر شما