حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان رگولاتوری با بیان مطلب فوق گفت: پس از انتشار گزارش مبنی بر وجود مغایرت در بستههای اینترنتی برخی از دارندگان موافقتنامه پروانه ارتباطات ثابت و الزام آنان به جبران خدمات برای مشترکان، شرکتهای مخابرات ایران، پارسان لین ارتباطات، پیشگامان توسعه ارتباطات، داده پردازی فنآوا و گروه فناوری ارتباطات شاتل، این موضوع را در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفتهاند.
وی افزود: با توجه به اینکه شرکتهای ارائهکننده خدمات اینترنت ثابت خدمات خود را بهصورت غیرحجمی ارائه میکنند، این موضوع باید در محاسبه آستانه مصرف منصفانه در نظر گرفته شود. بر همین اساس تمامی شرکتهای ارتباطات ثابت از جمله شرکتهای فوق در محاسبه آستانه مصرف منصفانه، ۵ تا ۸ درصد اعلام شده در نامه رگولاتوری را مدنظر قرار دادهاند.
فلاح جوشقانی تأکید کرد: لازمه تحقق این موضوع، پیادهسازی در سیستمهای امور مشترکان اپراتورها است که با پیگیری رگولاتوری به طور کامل در این هفته پیادهسازی خواهد شد.
معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه پس از اعلام رگولاتوری اکثر این شرکتها ضمن اعتراض به موضوع، مستندات زیادی مبنی برنداشتن کمفروشی به سازمان ارائه کردهاند، گفت: رگولاتوری نیز این مستندات را بررسی و در برخی موارد اندازهگیری مجدد انجام داده است که نتایج نهایی اندازهگیریهای جدید نیز طی هفته جاری اطلاعرسانی میشود.
جوشقانی افزود: رگولاتوری بر اجرای الزامات بهطور دقیق نظارت میکند و اپراتورها نیز بهمنظور جلب رضایت مشترکان و حفظ حقوق آنها اقدامات لازم را انجام میدهند. مشترکان در صورت مشاهده مغایرت میتوانند با تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ یا مراجعه به سایت ۱۹۵.cra.ir شکایت خود را در این زمینه ثبت کنند.
بنا بر اعلام رگولاتوری،
کم فروشی اینترنت از سوی اپراتورها جبران شد
«پس از انتشار گزارش کم فروشی ۵ تا ۸ درصدی اپراتورهای اینترنت، این شرکتها مستندات زیادی مبنی بر نداشتن کمفروشی ارائه کرده و این مغایرت را جبران کردند.»
صاحبخبر -
∎