شناسهٔ خبر: 33362052 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور:

جزییات آزمون کارشناسی ارشد اعلام شد

توکلی جزییات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ را تشریح کرد و گفت: کارت ورود به جلسه از روز بیستم خرداد ماه توزیع می شود.

صاحب‌خبر -

«حسین توکلی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1398 گفت: کارت شرکت در آزمون کارشناسی ارشد از فردا (بیستم خرداماه 1398) برروی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می گیرد.

 

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور افزود: داوطلبان ضرورت دارد از روز دوشنبه ( 20 خرداد 1398)  لغایت چهارشنبه( 22 خرداد1398) نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه آزمون اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: با توجه به مجموع داوطلبان در کدرشته های اول و کدرشته های شناور در مجموع تعداد ۶۵۵ هزار و ۵۵۲ کارت ورود به جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ صادر شده است.

 

وی یاد آور شد: آزمون کارشناسی ارشد در روز های پنجشنبه 23 خرداد ماه  و جمعه 24 خردادماه 1398 در 162  حوزه امتحانی برگزار می شود. در آزمون صبح پنجشنبه ۲۳ خرداد ۲۹۹ هزار و ۵۶۴ داوطلب در ۳۲ کدرشته، در بعدازظهر پنجشنبه ۲۳ خرداد ۸۲ هزار و ۶۷۸ داوطلب در ۶۳ کدرشته و در صبح جمعه ۲۴ خرداد ۲۷۳ هزار و ۳۱۰ داوطلب در ۳۶ کدرشته به رقابت می‌پردازند.

 

توکلی ادامه داد: آمارداوطلبان ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد امسال  نسبت به سال گذشته تعداد 121 هزار 502 نفر کمتر است.

 

وی تصریح کرد: پس از اعلام نتایج اولیه، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند ۱۰۰ کدرشته را انتخاب کنند و گزینش نهایی بر اساس ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل دوره کارشناسی صورت می‌گیرد. همچنین نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ در اواخر شهریور ماه اعلام می شود.

 

 

توکلی یاد آور شد: اولین مرحله آزمون بیست و چهارمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور نیز همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار می‌شود.

نظر شما