شناسهٔ خبر: 33348686 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حماس در واکنش به سخنان ضد فلسطيني سفير آمريکا؛

ضرورت باز گذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین: از اظهارات فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل کاملاً روشن است که آمریکا کرانه باختری را هدف قرار داده است

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از تلویزیون المیادین؛ اظهارات اخیر دیوید فریدمن سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی مبنی بر حق رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری به مناطق تحت اشغال خود، خشم مردم و گروه های فلسطینی را در پی داشته است.
در این چارچوب، حازم قاسم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: از اظهارات دیوید فریدمن سفیر آمریکا در اسرائیل کاملاً روشن است که آمریکا کرانه باختری را هدف قرار داده است. فریدمن دیدگاه جریان افراطی اسرائیل را پذیرفته است.
وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین باید دست مقاومت در کرانه باختری را برای مقابله با معامله قرن باز بگذارد. تشکیلات خودگردان می بایست موضع عملی در قبال نشست اقتصادی بحرین بگیرد و به اقدامی همچون توقف هماهنگی امنیتی با اشغالگران اسرائیلی دست بزند.
سخنگوی حماس تاکید کرد: مقاومت به تنهایی می تواند معامله قرن را برهم بزند. جنبش حماس بارها آمادگی خود را برای برگزاری نشست با تشکیلات خودگردان فلسطین برای مقابله با معامله قرن اعلام کرده است.
ضرورت باز گذاشتن دست مقاومت در کرانه باختری
باسم نعیم رئیس شورای روابط بین الملل جنبش حماس در واکنش به سخنان فریدمن در حساب توییتر خود نوشت: سخنان سفیر آمریکا مردود و بیانگر ذهنیت استعماری و ویرانگر این دولت تندرو (آمریکا) است. این مسئله ضربه محکمی به ثبات و امنیت فلسطین، منطقه و نیز مشروعیت بین المللی وارد خواهد کرد.
این مقام حماس تاکید کرد: زمان توسعه استعماری به پایان رسیده و سرنوشت جاه طلبی های شما نابودی است.
جنبش فتح هم با انتشار بیانیه ای، سخنان فریدمن را افراط در دشمنی و خصومت با ملت فلسطین و تحریف حقایق و مغایر با قوانین بین المللی خواند.
از سوی دیگر، حسین الشیخ عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هم در حساب توئیتر خود نوشت: اظهارات سفیر آمریکا در اسرائیل واقعیت طرح معامله قرن و پروژه توطئه آمیز آن برای نابودی مسئله فلسطین را فاش می کند.
جبهه خلق برای آزادی فلسطین نيز اعلام کرد: اظهارات اخیر دیوید فریدمن، درباره حق اسرائیل برای الحاق بخش هایی از کرانه باختری به خاک خود، خصمانه است و با خواسته شهرک نشینان صهیونیست مطابقت دارد.
گفتني است؛ دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطين اشغالي گفته است اسرائیل حق دارد بخش هایی از کرانه باختری را به سرزمين هاي اشغالي ملحق کند.

­

نظر شما