شناسهٔ خبر: 33345387 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حمیدیه:

تولید موش هموفیلی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری/ زمان طلایی حوزه ژنتیک فرا رسید

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی گفت: با توجه به ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای تجاری‌سازی محصولات ژن درمانی، زمان طلایی تبدیل دانش به فناوری در این حوزه رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای تجاری‌سازی محصولات ژن درمانی، اظهار کرد: زمان طلایی تبدیل دانش به فناوری در این حوزه رسیده است. برای تسریع ورود محصولات حوزه ژن درمانی به بازار نیاز به تعریف زیرساختار‌ها و تدوین آیین نامه‌های مربوط به این حوزه هستیم. در این راستا ستاد پیگیری آیین نامه‌های ژن درمانی را در اولویت قرار داده است.

وی ادامه داد: تولید موش هموفیلی توسط متخصصان پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری نوید آینده روشن فناوری‌های این حوزه است. اگرچه متخصصان دانش تولید محصول را دارا هستند، اما نیاز است در کنار تولید محصول، افراد متخصصی در حوزه دانش کسب و کار حضور داشته باشند تا بتوانند ورود به بازار را تسهیل کنند.

حمیدیه همچنین بیان کرد: با توجه به کشش بازار منطقه برای اینگونه محصولات باید در مدل اقتصادی در نظر گرفته شده پتانسیل عرضه در بازار‌های بین المللی را نیز مطرح کرد.

نظر شما