شناسهٔ خبر: 33337766 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسقف لبنان حمایت برخی کشورها از تروریسم در سوریه و عراق را تقبیح کرد

تهران-ایرنا- «بشاره الراعی» رهبر مذهبی مسیحیان مارونی لبنان با تقبیح حمایت برخی کشورها از تروریسم در کشورهای سوریه و عراق ، تاکید کرد که نظامیان خارجی با هدف تخریب این دو کشور تروریسم را تامین مالی و حمایت نظامی کردند و موجب آواردگی شهروندان آنها شدند.

صاحب‌خبر -

به روز شنبه گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وی افزود: برخی کشورها با اهداف سیاسی مانع بازگشت آوارگان سوریه به کشورشان هستند و در راستای اهداف خود دو جنگ؛ نخست با آهن و آتش و دومی جنگ سیاسی و تهدید و ارعاب با هدف از بین بردن هویت و فرهنگ آنها را به این کشورها تحمیل کردند.

الراعی در ادامه درباره مساله فلسطین با رد اقدامات اسرائیل با هدف یهودی سازی قدس و تبدیل آن به پایتخت این رژیم بار دیگر بر موضع خود در حمایت از مساله فلسطین و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان تاکید کرد.

این اسقف لبنانی تصریح کرد که هدف طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» اقامت دادن آوارگان فلسطین و سوریه از طریق پیشنهاد های مالی و سیاسی در کشورهایی است که از آنها میزبانی کرده اند.

وی خواستار وحدت موضع در مقابل این طرح ها شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از ورود به کاخ سفید با تشکیل گروهی ویژه به رهبری جرد کوشنر مشاور و داماد خود طرحی برای حل مساله فلسطین پیشنهاد داده است که از آن به عنوان «معامله قرن» یاد می‌شود.

گفته می شود هدف آمریکا در معامله قرن انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، الحاق شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه 'ابودیس' به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

خاورم **۹۳۶۶**۱۵۰۸

نظر شما