شناسهٔ خبر: 33327508 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تريبون

صاحب‌خبر -

 اعلام قيمت بليت قطارهاي حومه‌اي، بين‌شهري و پرسرعت

مديرعامل شرکت حمل و نقل ريلي رجا اعلام کرد که با آغاز پيش فروش بليت قطارهاي مسافري از 19 خرداد ماه سال جاري شاهد افزايش 22 درصدي قطعي قيمت بليت قطارهاي بين شهري تهران – مشهد، افزايش متوسط 22 درصدي ساير قطارها در مسيرهاي به جز تهران – مشهد و افزايش 22 درصدي قطعي بليت قطارهاي پر سرعت (ترن ست) خواهيم بود و بليت قطارهاي حومه‌اي فعلا مشمول افزايش قيمت نخواهند بود و در جلسه بعدي شوراي عالي راه و ترابري در مورد آنها تصميم‌گيري مي‌شود.

محمد رجبي در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد جزئيات افزايش قيمت بليت قطارهاي مسافري همزمان با پيش فروش بليت اين قطارها از 19 خرداد ماه سال جاري، اظهار کرد: قرار بر اين است که تمام قطارهاي بين شهري در مسير تهران مشهد با افزايش قطعي 22 درصدي قيمت بليت همراه باشند و ساير قطارهاي بين شهري که در مسيري غير از تهران – مشهد تردد مي‌کنند با افزايش ميانگين 22 درصدي قيمت بليت فعاليت خواهند کرد که اين موضوع بر اساس ميزان عرضه و تقاضا ساعت و تاريخ حرکت قطارها تعيين مي‌شود.

وي ادامه داد: در مورد بليت قطارهاي حومه‌اي نيز تصميم بر اين شده است که فعلاً بليت اين قطارها مشمول افزايش قيمت نباشد و تعرفه‌ها همانند گذشته اعمال شود؛ هرچند که در جلسه بعدي شوراي عالي راه و ترابري در خصوص آنها تصميم گيري نهايي مي‌شود و بليت قطارهاي پر سرعت (ترن ست) نيز با افزايش مقطوع 22 درصدي همراه هستند.

معاون وزير صمت عنوان کرد:

تامين 50 درصد کاغذ مورد نياز کشور در داخل

مدير دفتر تامين مالي وزارت صمت گفت: با توجه به مصرف 335 هزار تني سالانه کاغذ، 50 درصد نيازمان در داخل تامين مي‌شود.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت؛ عليرضا هادي اظهار داشت: در توليد کاغذ چاپ، تحرير و روزنامه، 3 واحد توليدي با ظرفيت اسمي بالغ بر 175 هزار تن در کشور فعالند و 5 طرح ديگر باظرفيت 338 هزار تن طي چند سال آينده مي‌توانند، وارد مرحله توليد شوند.

مديرکل دفتر امور طرح‌ها و تامين مالي وزارت صمت گفت: در حال حاضر مصرف سالانه کاغذ چاپ، تحرير و روزنامه در کشور در حدود 335 هزار تن است که توسط واحدهاي فعال موجود مي‌توانيم تا حدود 50 درصد نياز کاغذ کشور را تامين کنيم.

وي اضافه کرد: يکي از اين طرح‌ها در استان خوزستان و با هدف استفاده از باگاس نيشکر با ظرفيت توليد 200 هزار تن کاغذ در حال احداث است.

صورت‌حساب برق پرمصرف‌ها ماهيانه مي‌شود

مدير دفتر نظارت بر فروش انرژي و وصول مطالبات شرکت توزيع نيروي برق استان تهران گفت: صورت‌حساب برق مشترکين پرمصرف خانگي از ابتداي خردادماه سال جاري، به صورت ماهيانه و ميان دوره‌اي صادر مي شود.

به گزارش وزارت نيرو، سيدکمال غياثيان گفت: با هدف تهيه بانک اطلاعاتي از مشترکين خانگي پر مصرف، اطلاع رساني به آنها و نظارت بر نحوه اصلاح و رعايت الگوي صحيح مصرف انرژي برق از سوي آنها، قرائت، صدور و توزيع صورت‌حساب برق مشترکين پرمصرف خانگي در ماه‌هاي خرداد، تير، مرداد و شهريور به صورت ماهيانه بر اساس مصارف واقعي محاسبه و به صورت قطعي صادر مي‌شود.

وي مصرف ماهيانه مشترکين پرمصرف خانگي را در ماه‌هاي خرداد، تير، مرداد و شهريور 300 کيلووات ساعت و در ساير ماه‌هاي سال 200 کيلووات ساعت اعلام کرد و افزود: مصارف ميان دوره اين گروه از مشترکين در ساير ماه‌هاي سال (خارج از دوره قرائت) نيز بر اساس مصرف دوره مشابه سال قبل برآورد و صورت‌حساب ميان دوره با توجه به مصرف برآورد شده و با شرط اينکه مبلغ برآوردي مساوي و يا کمتر از 50 درصد مبلغ دوره قبل مشترک باشد، محاسبه و صادر مي‌شود.

شرط پرداخت تسهيلات ارزان ساخت مسکن

مدير امور اعتباري بانک مسکن با تاکيد بر اينکه تسهيلات ساخت مسکن تا 40 درصد هزينه ساخت را پوشش مي دهد گفت: با توجه به رشد قيمت مصالح ساختماني تسهيلات ساخت سالانه بر اساس سياست هاي اعتباري تعيين شده و هر سال اين سقف رشد داشته است.

محمد حسن علمداري در گفت و گو با فارس در پاسخ به اين سئوال که با توجه به رشد قيمت مصالح ساختماني آيا پرداخت تسهيلات ساخت مي تواند به کمک سازندگان بيايد و آيا پوشش بيش از 50 درصدي هزينه ساخت را مي دهد، گفت: در حال حاضر سقف تسهيلات ساخت مسکن براي صنعتي سازي و ساخت و سازهايي که از فناوري نوين استفاده مي کنند در تهران 170 ميليون تومان و براي ساير شهرها 140 ميليون تومان با نرخ سود 18 درصد است.وي ادامه داد: به هر حال پرداخت تسهيلات ساخت مسکن بخشي از ساخت و ساز را تامين کرده و پوشش مي‌دهد و مي‌توان گفت تسهيلات ساخت مسکن 40 درصد هزينه ساخت بسته به نوع سازه و نوع ساخت و ساز پوشش مي‌دهد.

وي ادامه داد: با توجه به رشد قيمت مصالح ساختماني تسهيلات ساخت سالانه بر اساس سياست‌هاي اعتباري تعيين شده و هر سال اين سقف تغيير و رشد داشته است.

علمداري در خصوص پرداخت تسهيلات ارزان قيمت ساخت و ساز در بافت فرسوده به سازنده‌ها گفت: انبوه سازاني که از سوي شرکت بازآفريني شهري به بانک مسکن معرفي شوند، مشمول دريافت تسهيلات ساخت مسکن با نرخ سود 9 درصد هستند.

وي با بيان اينکه هيچ محدوديتي براي پرداخت تسهيلات ساخت به انبوه سازان وجود ندارد اظهار داشت: در حال حاضر نرخ سود تسهيلات ساخت مسکن براي سازنده‌هاي واحدهاي مسکوني در مناطقي غير از محدوده بافت‌هاي فرسوده 18 درصد است، پس شرط دريافت تسهيلات ارزان قيمت 9 درصدي براي سازنده هاي مسکن در بافت هاي فرسوده اينگونه است که از طرف شرکت بازآفريني شهري براي دريافت تسهيلات نوسازي و ساخت مسکن در بافت‌هاي فرسوده به بانک مسکن معرفي شوند.

نظر شما