شناسهٔ خبر: 33293840 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نتانياهو:

کشورهاي عربي سريع‌تر از فلسطيني‌ها به سمت اسرائيل مي‌آيند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با ادعاي اينکه کشورهاي عربي، تل‌آويو را متحدي در برابر ايران مي‌دانند گفت که آنها سريع‌تر از فلسطيني‌ها به سمت پذيرش سازش با تل‌آويو حرکت مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير رژيم صهيونيستي با تکرار ادعاهاي بي‌اساس عليه جمهوري اسلامي ايران، گفت که کشورهاي عربي در منطقه غرب آسيا سريع‌تر از فلسطيني‌ها به سمت توافق سازش رئيس‌جمهور آمريکا موسوم به «معامله قرن» پيش مي‌روند.
به نوشته وبگاه «تايمز اسرائيل» نتانياهو با بيان اينکه کشورهاي عربي منطقه در مقايسه با فلسطيني‌ها عجله بيشتري براي به‌رسميت شناختن رژيم اسرائيل دارند، مدعي شد: «آنها ديگر اسرائيل را به عنوان دشمن خود نمي‌شناسند، بلکه به‌عنوان متحدي در برابر ستيزه‌جويي ايران مي‌دانند».
وي اين اظهارات را در تاريخ 13 مي (23 ارديبهشت) در گفت‌وگو با «ديويد هريس» مدير کميته يهوديان آمريکا به زبان‌آورده بود که براي اولين بار روز گذشته (دوشنبه) به‌صورت عمومي منتشر شد.
نخست‌وزير رژيم صهيونيستي ضمن اشاره به تمايل کشورهاي عربي براي خريد فناوري‌هاي امنيتي از رژيم صهيونيستي، افزود: «در خيلي از موارد، کشورهاي عربي سريع‌تر از فلسطيني‌ها به سمت ما حرکت کرده‌اند. فلسطيني‌ها اما سعي مي‌کنند مانع اين فرايند عادي سازي شوند».
نتانياهو با بيان اينکه عکس تصور تاريخي، اين کشورهاي عربي هستند که احتمالا فلسطيني‌ها را به پذيرش سازش با تل‌آويو مجبور کنند، ادامه داد: «اين امر همين الان اتفاق نمي‌افتد اما (آنها) گام به گام در حال رفتن به سمت عادي‌سازي مسالمت‌آميز هستند».
وي در بخش ديگري از صحبت‌هايش ضمن اشاره به حمايت دو حزبي در کنگره آمريکا از رژيم صهيونيستي، تصريح کرد که کاهش حمايت دموکرات‌ها از تل‌آويو باعث نگراني آنها خواهد بود.
نخست‌وزير رژيم صهيونيستي همچنين افزود: «در هر توافق آتي با فلسطيني‌ها، اين اسرائيل است که بايد مسئوليت امنيتي کرانه باختري را برعهده داشته باشد».
نتانياهو در ادامه با تکرار ادعاهاي بي‌اساس عليه ايران، گفت: «ايران بسيار خطرناک است. با پول‌هايي که از توافق هسته‌اي به‌دست آوردند، به توسعه امپراطوري خود ادامه دادند. خاورميانه اکنون در ميان بازوان شيطاني آنهاست».
وي همچنين روز گذشته طي سخنراني در «تلة الذخيره» (پايگاهي نظامي در شمال قدس شرقي) با ادعاي اينکه ايران سالانه چند ده ميليون دلار به جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان کمک مي‌کند، گفته بود: «کشورهاي همسايه از جمله کشورهاي عربي اين موضوع را مي‌دانند و يکي از دلايل نزديکي آنها به اسرائيل همين است. اسرائيل خطر تهديدات ايران را دستکم نمي‌گيرد اما تحت تأثير آن هم قرار نمي‌گيرد».
وي در حالي اين ادعاها را به زبان آورد که در چند هفته اخير و در پي تنش‌‌‌زايي‌هاي مقام‌هاي دولت آمريکا بر سر توافق هسته‌اي و تهديد ايران، سکوتي عجيب پيشه کرده بود به طوري‌که خبرگزاري آمريکايي «آسوشيتدپرس» در تحليلي به بررسي اين سکوت معنادار نتانياهو پرداخته و نوشته بود که او از ترس موشک‌هاي حزب‌الله ساکت مانده است.
آسوشيتدپرس با معنادار خواندن سکوت نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در برابر تنش‌هاي اخير آمريکا با ايران، نوشت: «در حالي که اسرائيل همواره از فشارهاي واشنگتن بر تهران استقبال کرده، اما اين بحران نتانياهو را در موقعيت حساسي قرار داده به‌گونه‌اي که نمي‌خواهد عامل اصلي تحريک آمريکايي‌ها به آغاز درگيري نظامي باشد.»
در ادامه تحليل آسوشيتدپرس آمده ، نتانياهو نگران است که حرفي بزند و آمريکا جنگ با ايران را آغاز کند و نيروي مقاومت حزب‌الله لبنان نيز براي انتقام‌گيري رژيم صهيونيستي را هدف حملات خود قرار دهد.

نظر شما