شناسهٔ خبر: 3329304 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گسترش مناسبات اقتصادی تهران - باکو

صاحب‌خبر -

به گزارش واحد مرکزی خبر از باکو ، علی طیب نیا و شاهین مصطفی یف ، درباره موضوعات زیربنایی از جمله همکاریهای مشترک در زمینه سرمایه گذاری ، بانک ، بیمه و بازرگانی تبادل نظر و بر رفع موانع موجود تاکید کردند.


وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به اراده جدی دولت ایران برای گسترش روابط با  کشورهای منطقه خصوصا همسایگان اشاره کرد و گفت: جمهوری آذربایجان برای ایران اهمیت ویژه ای دارد و به همین خاطر ، برای ارتقای سطح مراودات سیاسی و اقتصادی خود با جمهوری آذربایجان تلاش می کنیم.


طیب نیا به ضرورت تسهیل شرایط فعالیت و ایجاد فضا برای فعالان بخش خصوصی دو کشور اشاره کرد و گفت: موانع و مشکلات اعلام شده توسط این بخش باید در گفتگوهای دو جانبه مطرح و برای برطرف کردن آنها ، راهکارهای لازم ارائه شود. 


وزیر تجارت و صنعت جمهوری آذربایجان نیز با تایید اینکه بهبود و ارتقای همکاری همه ‌جانبه اقتصادی- بازرگانی دو کشور مستلزم تامین و بهبود مبانی و زیرساخت‌ ارتقای روابط نظیر گسترش روابط بانکی، بیمه‌ای ، سرمایه گذاری و گمرکی است ، آمادگی کشورش را برای تحقق این اهداف اعلام کرد.


شاهین مصطفی یف از توسعه مناسبات دو کشور در همه سطوح به خصوص در بخش اقتصادی ابراز رضایت کرد و افزود: از زمان دیدارهای منظم دو رییس جمهور ، فضای همکاری خوبی بین دو کشور ایجاد شده است.


طرفین در این دیدار تفاهمنامه همکاری با هدف تشکیل گروه مشترک سرمایه گذاری امضا کردند.


در این تفاهمنامه که به امضای مدیر کل دفتر روابط اقتصاد خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران و رییس بنیاد سرمایه گذاری و صادرات جمهوری آذربایجان رسید طرفین بر ایجاد و فعال کردن گروه مشترک سرمایه گذاری بین دو کشور تاکید کردند.


علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت همتای خود در جمهوری آذربایجان به سر می برد دیروز نیز  با رییس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.


همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران با "کمال الدین حیدر اف"وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.


 



 



نظر شما