شناسهٔ خبر: 33264112 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیازی به رزمایش گسترده با کره جنوبی نیست

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه ، پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا تاکید کرد نیازی نیست که واشنگتن در این مرحله رزمایش های گسترده مشترک با کره جنوبی برگزار کند.
سرپرست وزارت دفاع آمریکا پیش از سفر به سئول که سومین مرحله از سفر یک هفته ای وی به آسیا محسوب می شود، در هواپیمایی که وی را برای شرکت در یک مجمع امنیتی به سئول می برد، گفت: " من اطمینان دارم که میزان آمادگی، تعداد نیروها و وضع ما همان گونه است که از ما انتظار می رود."
پاتریک شاناهان در پاسخ به سوالی درباره احتمال از سرگیری تمرینات نظامی مشترک آمریکا با کره جنوبی که از یک سال پیش به حال تعلیق درآمده است، تاکید کرد: " من فکر نمی کنم که در این مرحله نیازی به این رزمایش ها باشد اما من می خواهم اطمینان حاصل کنم طرح هایی که به اجرا گذاشته ایم، کافی خواهد بود. ما می خواهیم از میزان آمادگی نیروهای مان صحبت و مشخص کنیم که در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک، چه کار باید انجام دهیم."
آمریکا که 28 هزار نیروی نظامی در کره جنوبی دارد، به طور منظم رزمایش های گسترده مشترک با کره جنوبی انجام داده است. رزمایش ها و تمرینات نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی تا زمان اولین نشست مشترک دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ادامه داشت اما پس از آن به درخواست رئیس جمهور آمریکا و با هدف تسهیل گفتگو با پیونگ یانگ به حال تعلیق درآمد و جای خود را به رزمایش های محدودتر داد. انتظار می رفت این اقدام به پیشبرد مذاکرات خلع سلاح کره شمالی که میان پیونگ یانگ و واشنگتن انجام می شد، کمک کند اما این گفتگوها در حال حاضر به بن بست رسیده است.

نظر شما