شناسهٔ خبر: 33239696 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اذعان ائتلاف آمریکایی به کشتن ۱۳۰۰ غیرنظامی در عراق و سوریه

ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در بیانیه‌ای اعتراف کرد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۱۳۰۰ غیرنظامی را در عراق و سوریه کشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش با صدور بیانیه‌ای اعتراف کرد که از سال ۲۰۱۴ تاکنون، بیش از یکهزار و ۳۰۰ غیرنظامی را در عراق و سوریه کشته‌اند.

بنا به گزارش شبکه «بی بی سی»، در بیانیه نیرو‌های ائتلاف آمده است که از سال ۲۰۱۴ تاکنون، ۳۴ هزار و ۵۰۲ حمله در عراق و سوریه علیه تکفیری‌های داعش انجام داده‌اند.

طبق این گزارش، ائتلاف تحت رهبری آمریکا مدعی شده است که غیرنظامیان به صورت غیرعمدی در عملیات‌های هوایی آن‌ها کشته شده‌اند.

بنا به گزارش شبکه بی بی سی، جدیدترین آمار و ارقامی که ائتلاف ارائه داده است، تاحدودی بیشتر از اعترافات هشت ماه گذشته آن‌ها است که گفته بودند یکهزار و ۱۰۰ غیرنظامی در حملات ائتلاف در عراق و سوریه کشته شده‌اند.

در بیانیه اخیر نیرو‌های ائتلاف آمده است که همچنان در حال بررسی ۱۱۱ مورد احتمالی دیگر از تلفات غیرنظامیان این دو کشور هستند.

اعترافات اخیر ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری واشنگتن در تضاد با گزارش‌های گروه‌های حقوق بشری است که تأکید دارند آمار واقعی تلفات بسیار بیشتر از آن چیزی است که گزارش می‌شود.

«دوناتلا رویرا» یکی از مشاوران ارشد سازمان عفو بین‌الملل، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا را به دلیل انکار تعداد واقعی تلفات غیرنظامیان در عراق و سوریه مورد انتقاد قرار داد.

ماه گذشته، تحقیقات گروه‌های حقوق بشری نشان داد که در عملیات پنج ماهه ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سال ۲۰۱۷، فقط در یک شهر «الرقه» سوریه بیش از یک هزار و ۶۰۰ غیرنظامی کشته شدند.

طبق این گزارش، در همان زمان، یکی از سخنگویان ائتلاف به بی بی سی گفت که هرگونه کشتار غیرعمدی در حین عملیات شکست داعش، غم‌انگیز است.

گروه نظارتی «ایروارز» که تلفات غیرنظامیان را دنبال می‌کند، گزارش کرده است که تا به امروز، نیرو‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش، حدود هشت الی ۱۳ هزار غیرنظامی را کشته است.

اوایل فروردین ماه، بعد از انتقادات گسترده از وزارت دفاع انگلیس به دلیل ارائه آمار نادرست از تلفات غیرنظامیان جنگ سوریه و عراق که در حمله هوایی انگلیس علیه داعش کشته شدند، «مارک لنکستر» معاون وزارت دفاع انگلیس اعتراف کرد که دولت بریتانیا اطلاعاتی از تعداد غیرنظامیانی ندارند که در حملات هوایی ائتلاف علیه داعش در سوریه و عراق کشته می‌شوند.

بنا به گزارش ایندیپندنت، نیروی هوایی انگلیس از آگوست ۲۰۱۴، دستکم ۱۷۰۰ حمله هوایی از ۳۴ هزار حمله هوایی نیرو‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سراسر سوریه و عراق را انجام داده است که در واقع پنج درصد کل این حملات هوایی را شامل می‌شود.

نظر شما