شناسهٔ خبر: 33234928 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطر بيخ گوش ترامپ؛

دموکراتها خواهان آغاز روند استیضاح ترامپ اند

پنجاه و پنج عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و یک جمهوری خواه خواستار استیضاح ترامپ شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما؛­ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در پایگاه اینترنتی خود نوشت: درخواست برای استیضاح دونالد ترامپ, رئیس جمهور آمریکا, در حال افزایش است. یک ماه پس از انتشار گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا, 55 عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا می گویند دستکم از بازشدن پرونده استیضاح ترامپ برای تحقیق درباره این که آیا رئیس جمهور مرتکب "جرایم و خلاف سنگین" شده است یا خیر, حمایت می کنند.
سیزده نفر از 24 عضو دموکرات کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که روند استیضاح را آغاز خواهد کرد, از جمله این افراد هستند.
اما نانسی پلوسی, رئیس مجلس نمایندگان از حزب دموکرات تاکنون مقاومت کرده است زیرا نگران آن است که با نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری در سال 2020, اگر اعضای دموکرات این مجلس برای استیضاح ترامپ تلاش کنند, حزب وی با خطر سیاسی مواجه شود.
همه تلاش ها برای استیضاح در مجلس نمایندگان که تحت کنترل دموکرات ها است, آغاز می شود. این تعداد واقعا یک رقم چشمگیر و فوق العاده ای که حامیان استیضاح به آن نیاز دارند, نیست, اما هرچه تعداد کسانی که از تحقیقات برای استیضاح حمایت می کنند بیشتر باشد, احتمال آغاز آن بیشتر می شود.
جاستین اماش, تنها عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا است که خواستار استیضاح ترامپ شده است.

نظر شما