شناسهٔ خبر: 33229432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات:

فاز اول طرح توسعه حرم مطهرحسینی به زودی افتتاح می شود

تهران- ایرنا- رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: با توجه به تلاش شبانه روزی متخصصان، مهندسان، هنرمندان و دیگر جوانان توانمند ایرانی، فاز اول طرح توسعه حرم مطهرحسینی در کربلای معلی افتتاح و به روی زائران اربعین گشوده خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از ستاد بازسازی عتبات عالیات، حسن پلارک روز شنبه با بیان اینکه توسعه حرم مطهر حسینی اولویت نخست این ستاد است، افزود: پیشرفت اجرای صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) در کربلا، اولویت نخست این ستاد در عملیات اجرایی و جلب مشارکت های مردمی است.

وی تصریح کرد: صحن حضرت زینب (س) در حد فاصل خیمه‌گاه حسینی، تل زینبیه، قتلگاه و باب القبله قرار دارد که دقیقا نقطه اصلی کارزار کربلا و شهادت یاران امام حسین (ع) است.

پلارک افزود: همین ویژگی خاص مکانی، فرصتی تکرار نشدنی برای تمام دوستداران اهل بیت علیهم السلام است که نذورات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود را در متبرک‌ترین خاک دنیا، هدیه ساخت حرم و تعظیم شعائر الهی کنند.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح برادران عراقی و مسئولان حرم مطهر، زمین مورد نیاز پروژه را خریداری کردند، افزود: فاز نخست طرح توسعه حرم مطهر حسینی مزین به نام صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س)، ۱۶۰هزار مترمربع زیربنا دارد که در ۴ طبقه درحال ساخت است.

پلارک با اشاره به اینکه اجرای اسکلت سازه صحن در دو طبقه زیرین و دو طبقه روی زمین در حال اتمام است، گفت: صحن حضرت زینب (س) شامل فضای زیارتی و غیر زیارتی است و از طریق ورودی‌های سرداب، باب الراس شریف و باب القبله به حرم کنونی متصل خواهد شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه طی سال‌های گذشته تمرکز اصلی ستاد در اجرای طرح توسعه حرم مطهر علوی نیز مزین بنام صحن حضرت زهرا(س) بود گفت: با توجه به مراحل پایانی پروژه نجف، از امروز تمرکز اصلی ستاد بر پیشرفت طرح توسعه حرم مطهر حسینی در کربلاست لذا از تمامی خیرین و دوستداران اهل بیت دعوت می‌کنیم تا پشتیبان ما در اجرای این طرح باشند.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح متبرعانی از استان یزد تامین کاشی‌ها و یک خیر از محلات تامین سنگ ستون‌های این صحن را متقبل شده‌اند. 

وی ادامه داد: هموطنان علاقه‌مند به بهره‌مندی از فیض مشارکت ساخت صحن حضرت زینب در آسمانی‌ترین نقطه زمین می‌توانند کمک‌های خود را به میزان دلخواه با شماره‌گیری کد #۲۳۳*(ستاره ۲۳۳مربع) اهدا کنند.

پلارک افزود: طرح جامع توسعه حرم مطهر امام حسین(ع) که با مشارکت برادران عراقی تدوین شده است، ۴فاز دارد که هم‌اکنون فاز نخست آن بنام صحن حضرت زینب(س) با همت خیرین و عوامل اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجراست.

اجتمام*۱۹۳۳*۱۸۳۴

نظر شما