شناسهٔ خبر: 33220547 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در روز جهانی قدس؛

مردم پاکستان از مقاومت ملت فلسطین حمایت کردند

اسلام آباد - ایرنا - مسلمانان پاکستان در روز جهانی قدس، با برگزاری راهپیمایی های گسترده در «اسلام آباد» و دیگر شهرهای این کشور با سردادن شعارهایی علیه آمریکا و رژیم غاصب اسراییل، ضمن مخالفت با معامله قرن، از مقاومت مردم فلسطین حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

تقریباً بیشتر شهرهای پاکستان امروز پس از اقامه نماز جمعه شاهد حضور پرشور مسلمانان این کشور در راهپیمایی‌های روز جهانی قدس بود.
پیش از این مسئولان حزب جماعت اسلامی، نهضت بیداری امت، حزب مجلس وحدت مسلمین (MWM)، شورای همبستگی ملی، شورای علمای شیعی پاکستان و سایر گروه‌های برجسته مذهبی این کشور چند روز مانده به آخرین جمعه ماه رمضان با برگزاری نشست‌های مطبوعاتی از مردم پاکستان خواستند برای دفاع از مظلومیت مردم فلسطین، حمایت از آزادی قدس و محکوم کردن اشغالگری‌هایی رژیم نامشروع صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کنند.
دولت پاکستان نیز امروز در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: پاکستان در حال بزرگداشت روز قدس است که هدف آن حمایت همه جانبه از مردم فلسطین می‌باشد.
در این پیام آمده است: دولت پاکستان برای مبارزه با ظلم و اشغالگری در کنار ملت فلسطین است و از مقاومت آنان حمایت می‌کند.
بر اساس این گزارش، صدها نفر از ساکنان اسلام آباد مانند دیگر شهرهای پاکستان، با حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس، خشم و نفرت خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی، به ویژه توطئه آمریکا و همدستی برخی از کشورهای منطقه برای تحمیل طرح معامله قرن علیه ملت مظلوم فلسطین ابراز کردند.
شرکت کنندگان در این راهپیمایی که از مسجد اثنی عشری اسلام آباد تا میدان چاینا چوک در نزدیکی پارلمان پاکستان ادامه داشت با حمل پلاکاردها و پوسترهایی حاوی شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و آمریکایی و حمایت از انتفاضه فلسطین و مبارزه تا آزادی قدس، از کشورهای اسلامی و ملت‌های حامی حقوق بشر خواستند تا به مشکلات و مظلومیت مردم فلسطین توجه و در مقابل طرح آمریکایی صهیونیستی معامله قرن ایستادگی کنند.
آنان همچنین آمریکا و رژیم نامشروع اسرائیل را برای نابسمان کردن اوضاع منطقه به ویژه ناآرامی‌ها در کشورهای اسلامی و ایجاد تنش در منطقه خلیج فارس مقصر دانسته و تاکید کردند: معامله قرن در حقیقت توطئه دشمنان غربی علیه فلسطین و تمام مسلمانان است بنابراین امت اسلامی هرگز در برابر این توطئه تسلیم نشود.
تظاهر کنندگان در ادامه ضمن ابراز انزجار از اقدام گروههای افراطی و تروریست‌ها در پاکستان از جمله هدف قرار دادن بی رحمانه مسلمانان شیعه در این کشور گفتند: دولت و نهادهای امنیتی باید امنیت شیعیان را تأمین کنند.
علامه «راجا ناصر عباس جعفری» دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان طی سخنرانی در این راهپیمایی، برگزاری و شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس را از وظایف اصلی امت اسلامی و مسلمانان دانسته و تاکید کرد: انتخاب جمعه آخر ماه رمضان به فرمان امام خمینی (ره) به عنوان روز جهانی قدس، جهان اسلام را در برابر موضوع اشغال شدن بیت المقدس توسط رژیم نامشروع صهیونیستی و رنج مردم مظلوم فلسطین بیدار نگه داشت.
«میان محمد اسلم» از حزب جماعت اسلامی پاکستان نیز گفت: کشورهای اسلامی باید از آرمان‌های مردم مظلوم فلسطین حمایت و اقدامات جنایت کارانه رژیم جعلی اسرائیل را همیشه و در هرجا محکوم کنند، رمز شکست قاطعانه صهیونیست‌ها و آزادی هر چه سریع‌تر قدس در گروی اتحاد، یکدلی و همبستگی امت اسلامی و مسلمانان جهان است.
مسؤولان ارشد شورای همبستگی ملی پاکستان نیز با محکوم کردن و نامشروع دانستن اقدامات رژیم اشغالگر قدس، تصریح کردند: ملت فلسطین شجاعانه و بدون هراس برای رسیدن به حق و حقوق خود برابر رژیمی مبارزه می‌کنند که آمریکا و قدرت‌های غربی همه نوع کمک و همکاری را برای آنان مهیا کرده‌اند.
امروز مراکز چهار ایالات پاکستان نیز شاهد حضور پرشور مسلمانان این کشور در حمایت از انتفاضه فلسطین و تقبیح سیاست‌های ضد انسانی رژیم نامشروع صهیونیستی بود.
مردم «کراچی» مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان نیز با حضور در راهپیمایی بزرگ روز جهانی قدس با تاکید بر ادامه حمایت از مبارزه مردم فلسطین، به معامله قرن "نه" گفتند.
راهپیمای روز جهانی قدس در شهرهای «لاهور، کویته، پیشاور، گلگیت، اسکردو، حیدرآباد، بهاولپور، مولتان و جیکب آباد» نیز برگزار شد و شرکت کنندگان جنایات رژیم غیرقانونی اسرائیل را محکوم کرده و از رهبران جهان اسلام خواستند تا چهره شیطانی این رژیم فاسد را در برابر جهانیان رسوا کنند.
اقشار مختلف مردم از جمله فعالان سیاسی و رهبران مذهبی پاکستان ضمن نامشروع دانستن اقدامات رژیم اشغالگر قدس علیه مردم فلسطین، اعلام کردند: ملت فلسطین شجاعانه و بدون هراس در برابر معامله قرن ایستادگی خواهند کرد و مسلمانان جهان نیز نباید اجازه دهند تا قدرت‌های استکباری با چنین توطئه‌هایی با خون ملت مظلوم فلسطین سوداگری کنند.
آساق ۲۷۴**۱۶۱۳

نظر شما