شناسهٔ خبر: 33213632 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بازتاب راهپیمایی روز قدس مردم ایران در رسانه‌های خارجی؛

سانا: راهپیمایی میلیونی در تهران و شهرهای مختلف ایران/ العهد: مخالفت ایرانیان با طرح نابودکننده آرمان فلسطین

رسانه‌های خارجی، حضور ایرانیان در راهپیمایی روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را بازتاب دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رسانه های مختلف جهان همزمان با روز جهانی قدس به صورت گسترده ای به انعکاس و پخش راهپیمایی روز قدس در ایران پرداختند.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن همزمان با روز جهانی قدس، تصاویری از راهپیمایی مردم شهر‌های مختلف ایران به این مناسبت را پخش کرد. در این تصاویر، شمار بسیاری از راهپیمایان که با در دست گرفتن پلاکارد در این راهپیمایی شرکت کرده اند، دیده می‌شوند.

العهد لبنان گزارش داد: صبح امروز جمعه، راهپیمایی میلیونی روز جهانی قدس در همه شهرهای ایران در حمایت از قدس و آرمان فلسطین و در مخالفت با طرح‌های نابود کننده آرمان فلسطین شروع شده است. ایرانی‌ها در تهران و ۹۵۰ شهر در همه استان‌ها در راهپیمایی با عنوان «روز جهانی قدس شکست معامله قرن و تثبیت ارزش‌های فلسطینی» شرکت کرده اند.

شبکه السومریه عراق نیز اعلام کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر ایران که همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود، ساعت ۱۰ صبح به وقت تهران با مشارکت گسترده مردمی شروع شده است.


خبرگزاری آسوشیتدپرس طی خبری ضمن پوشش راهپیمایی گسترده روز جهانی قدس نوشت: هزاران نفر از مردم ایران با برگزاری راهپیمایی، روز قدس را گرامی داشتند.

بازتاب راهپیمایی گسترده روز قدس در رسانه‌های جهان

روزنامه ونکور سان کانادا نیز خبر آسوشیتدپرس را بازتاب داد.

رویترز هم با انتشار تصاویری از شبکه تلویزیونی خود گزارش داد، راهپیمایی مردم در شهر‌های مختلف ایران به مناسبت روز قدس آغاز شده است. در این تصاویر، شمار بسیاری از راهپیمایان که با در دست گرفتن پلاکارد در این راهپیمایی شرکت کرده اند دیده می‌ شوند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز: همزمان با روز قدس و تلاش ترامپ برای ارائه طرح صلح خاورمیانه، مردم ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه راهپیمایی روز قدس را برگزار کردند.

بازتاب راهپیمایی گسترده روز قدس در رسانه‌های جهان

واشنگتن پست نیز نوشت: راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران و سایر استان‌ها و شهرهای ایران آغاز شد و ملت ایران با شرکت در این راهپیمایی، از ملت فلسطین و آزادسازی قدس حمایت کردند.

پایگاه خبری صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نوشت: راهپیمایی روز قدس در ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه برگزار شد.

بازتاب راهپیمایی گسترده روز قدس در رسانه‌های جهان

شبکه فاکس‌نیوز آمریکا هم اعلام کرد: ایرانی‌ها همسو با مردم سراسر خاورمیانه، همزمان با تلاش ترامپ برای ارائه طرح صلح خود در آخرین جمعه ماه رمضان به خیابان‌ها آمدند.

خبرگزاری شینهوا چین گزارش داد صد‌ها هزار ایرانی در سراسر این کشور روز قدس را گرامی داشتند.

الجزیره نیز با پخش تصاویری از راهپیمایی مردم ایران اعلام کرد: زنان، مردان، کودکان و نوجوانان امروز جمعه در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

مازن السریع خبرنگار شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم در گزارشی از تهران درباره برگزاری راهپیمایی ها به مناسبت روز جهانی قدس گفت: در تهران بزرگترین راهپیمایی به مناسبت این روز در حال برگزاری است. چهار هزار روزنامه نگار این راهپیمایی ها را پوشش خبری خواهند داد. همچنین هیأت هایی از صد کشور در این راهپیمایی ها شرکت خواهند داشت. شعار امروز "شکست معامله قرن و تثبیت آرمان فلسطین" است.

شبکه تلویزیونی المیادین در ویژه برنامه ای به پوشش خبری راهپیمایی روز جهانی قدس پرداخت و همراه با پخش تصاویری زنده از برگزاری این راهپیمایی در تهران، با خبرنگار خود در تهران ارتباط برقرار کرد.

شبکه تلویزیونی الاتجاه تصاویری از راهپیمایی مردم تهران به مناسبت روز جهانی قدس را پخش کرد. در این تصاویر زنان، مردان، کودکان، نوجوانان و دیگر گروه های شرکت کننده در راهپیمایی دیده می شوند. خبرنگار شبکه تلویزیونی الاتجاه در خصوص برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ایران گفت: مردم ایران از صبح زود به خیابان انقلاب در تهران آمدند. این مراسم امسال در بیشتر شهرها و استان های ایران با شعار «نه به معامله قرن» برگزار خواهد شد.

گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در گزارشی در خصوص برگزاری راهپیمایی ها در شهر تهران به مناسبت روز جهانی قدس گفت: فعالیت ها و راهپیمایی ها در تهران با شعار «شکست معامله قرن و تحقق خواسته های فلسطینیان» آغاز شد. این راهپیمایی در ده نقطه تهران برگزار خواهد شد؛ افزون بر آن، این راهیپیمایی ها در سایر شهرهای ایران نیز آغاز شده است.

روزنامه ینی شفق ترکیه با پوشش اخبار روز قدس در ایران گزارش داد، ایرانی‌ها در تظاهرات خود ضمن حمایت از فلسطین، معامله قرنِ ترامپ را رد کردند.

بازتاب راهپیمایی روز قدس در رسانه‌های جهان

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد صد‌ها هزار ایرانی با گرامیداشت روز جهانی قدس، طرح صلح رئیس‌جمهور آمریکا موسوم به معامله قرن را محکوم کردند.

همچنین، روزنامه اسرائیلی جروزالم‌پست در گزارشی اعلام کرد صد‌ها هزار نفر از مردم ایران با شعار "نه به معامله قرن" در راهپیمایی سالانه روز قدس شرکت کردند.

پایگاه اینترنتی تایمز اسرائیل نیز با بازتاب راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: راهپیمایان ایرانی آدمک‌های ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل را در تظاهرات سالانه ضد اسرائیلی، به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

نظر شما