شناسهٔ خبر: 33190274 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ضوابط تهیه‌کنندگی در سینمای ایران/ ۲۸۰ تهیه‌کننده صنفی داریم

داشتن حداقل ۳۰ سال سن، دارا بودن ۵ سال سابقه سینمایی یا صنفی در سینما و کسب حداقل ۶۰ امتیاز در ضوابط اعلام‌شده، از جمله شرایط عضویت در نظام تهیه‌کنندگان سینمای ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، نظام‌نامه تهیه‌کنندگی سینمای ایران که به تایید سازمان سینمایی رسیده است، از سوی روابط عمومی این سازمان منتشر شد. 

در مقدمه این نظام‌نامه مصوب شورای یکپارچگی تهیه‌کنندگان آمده است: نظام تهیه‌کنندگی در سینمای ایران معیار و محور همۀ تحولات در میان تهیه‌کنندگان است. اصل در این نظام، ایجاد یک تشکل صنفی واحد است که با تغییر نگاه و تغییر در شیوه‌های تولید بر اساس استانداردهای جهانی صنعت سینما تحقق می‌یابد.

این نظام نامه در ۹ ماده، ۳۵ بند و ۴ تبصره در دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به تصویب رسید و مبنای تنظیم فهرست تهیه‌کنندگان در رتبه‌بندی‌های مأخوذه از این نظام خواهد بود.

ایرانی بودن، داشتن مدرک لیسانس و حداقل ۳۰ سال سن، دارا بودن ۵ سال سابقه سینمایی یا صنفی در سینما و کسب حداقل ۶۰ امتیاز در ضوابط اعلام‌شده، از جمله شرایط عضویت در نظام تهیه‌کنندگان سینمای ایران است.

 

 

علاوه بر متن نظام نامه، فهرست نهایی تهیه‌کنندگان سینمای ایران منتشر شده که شامل ۲۸۰ تهیه‌کننده رسمی پیوسته، وابسته و موقت است. 

بنابر اعلام دبیر یکپارچگی تهیه‌کنندگان، چنانچه نسبت به فهرست منتشره اعتراضی وجود دارد، تا پایان خرداد ماه بصورت مکتوب به دفتر یکپارچکی تهیه کنندگان در ساختمان شماره ۲ خانه سینما ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما