شناسهٔ خبر: 33188893 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

پیام هنیه برای حمایت فوری جهان اسلام از مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل ـ رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس)، تحرک فوری و سازنده جهان اسلام برای دفاع از شهر قدس، مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر را خواستار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امروز چهارشنبه در پیامی به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و سران و رهبران کشورهای اسلامی شرکت‌کننده در چهاردهمین نشست عادی این سازمان، به تشریح خطرات و تهدیدات پیش‌روی مساله فلسطین در سایه تشدید تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در قدس، کرانه باختری و نوار غزه پرداخت.
 
وی در ادامه تحرک اسلامی فوری و سازنده برای دفاع از شهر قدس، مسجدالاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی این شهر و مقابله با سیاست‌های تجاوزکارانه و نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و توقف عملیات یهودی‌سازی این رژیم، تقسیم مسجد الاقصی و کوچاندن فلسطینیان را خواستار شد.
 
اسماعیل هنیه ضمن اشاره به جانبداری علنی و همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایات آن، تصریح کرد که دولت آمریکا نقش مشکوکی دارد و درصدد ارائه طرح‌ها و راه‌کارهایی سیاسی و اقتصادی با هدف نابودی مسئله فلسطین و تضییع حقوق ملت فلسطین است.

وی از سران کشورهای اسلامی خواست در این اجلاس یک موضع اسلامی واحد را برای طرح نقشه راه جهت پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین و احقاق حقوق حقه ملت فلسطین اتخاذ کنند.

هنیه تاکید کرد که تمامی طرح‌ها و پروژه‌های آمریکا تحت عنوان معامله قرن باطل و مردود است و حقوق ملت فلسطین ثابت و غیرقابل مذاکره است.

وی اشاره کرد که ملت فلسطین در هر کجا که باشد، اجازه اجرای چنین معامله ای را نخواهد داد و با تمامی راهکارهای ممکن از سرزمین و مقدسات خود دفاع می کند.

رهبر حماس همچنین اظهار کرد که حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود یک حق ثابت و غیرقابل تصرف است.

اسماعیل هنیه خواستار حمایت همه‌جانبه از آژانس آنروا به منظور ادامه خدمت‌رسانی به بیش از 5 میلیون آواره فلسطینی شد و بر مخالفت قاطع با هرگونه طرح برای اسکان آوارگان در خارج از فلسطین و طرح وطن جایگزین تاکید کرد.

هنیه همچنین از سران کشورهای اسلامی خواست در تلاش برای لغو محاصره ظالمانه باریکه غزه و بحران های انسانی این باریکه باشند.

انتهای پیام 

نظر شما