شناسهٔ خبر: 33185832 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

طرفداران قیمت‌گذاری دولتی جان دوباره گرفتند؟

یک کارشناس اقتصاد مسکن معتقد است: «هرگاه تورم در کشورمان بالا می‌رود، طرفداران مداخله دولت برای قیمت‌گذاری کالاها و خدمات و با انگیزه حمایت از مصرف‌کننده جان دوباره می‌گیرند.» - جهان صنعت نیوز

صاحب‌خبر -

جهان صنعت نیوز| بهروز ملکی، کارشناس اقتصاد مسکن در یادداشتی در تلگرام خود نوشت: «در خبرها خواندم نایب رییس کمیسیون عمران عنوان کرده‌اند دولت باید قیمت و اجاره‌بهای مسکن را خود مشخص کند. متاسفانه هرگاه تورم در کشورمان بالا می‌رود، طرفداران مداخله دولت برای قیمت‌گذاری کالاها و خدمات [با انگیزه حمایت از مصرف‌کننده] جان دوباره می‌گیرند. اما اقتصاد قواعد خاص خودش را دارد و انگیزه خیر لزوما به نتیجه خیر نمی‌انجامد. »

وی تصریح کرد: «یادم می آید ٧ سال پیش نیز در سرمقاله یکی از روزنامه‌ها تحت عنوان «تورم؛ راه در برابر بی‌راهه» به این موضوع پرداخته بودم. گویا مسایل تکراری ما در دولت‌های مختلف، با راه‌حل‌های غیرعلمی یکسانی مواجه می شوند. »

این کارشناس اقتصاد مسکن متذکر شد: «واقع مطلب این است که اکثر عوام می‌پندارند دولتِ مداخله‌گر، بهتر از بازار عمل می‌کند، در نتیجه مداخله در بازار را از دولت مطالبه می‌کنند. »




نظر شما