شناسهٔ خبر: 33173252 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

مدیریت توزیع مواد اولیه
 در دستور کار وزارت صنعت
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ایجاد بسترهایی برای تسریع در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعتگران از ایجاد مکانیزم‌هایی با همکاری تشکل‌ها برای مدیریت توزیع مواد اولیه در کشور خبر داد.به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی در دومین نشست با تشکل‌های حوزه تخصصی «صنایع ماشین سازی و تجهیزات» که با حضور نمایندگانی از انجمن تولیدکنندگان تراکتور، کمباین و ادوات و تجهیزات کشاورزی، انجمن صنفی صنعت ریخته‌گری ایران و کانون طراحی مهندسی و طراحی مونتاژ ایران برگزار شد, مدیریت توزیع مواد اولیه در کشور را از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و گفت: ایجاد بسترهایی برای تسهیل ورود مواد اولیه به کشور و همچنین نظارت بر نحوه توزیع مواد مورد نیاز صنایع بین واحدهای صنعتی از جمله موضوعاتی است که باید با برنامه‌ریزی مشخص و بر اساس میزان ظرفیت تولید واحدهای صنعتی صورت گیرد.به گفته مقیمی باید میزان مواد اولیه مورد نیاز صنایع مختلف و کسری بازار شناسایی و سپس بر اساس میزان نیاز داخلی، ثبت سفارش صورت گیرد. وی اظهار امیدواری کرد که با همکاری تشکل‌های تخصصی بتوان توزیع مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی را مدیریت کرد. وی خاطرنشان کرد: به منظور جلوگیری از اقدامات موازی و رفع مشکلات واحدهای صنعتی که به صورت مشترک با وزارت صنعت و جهاد کشاورزی مرتبط هستند، مقرر شد میز مشترکی با این وزارتخانه تشکیل شود که مشکلات رسیدگی کند.

گران‌فروشی
 بیشترین تخلف اصناف
بررسی عملکرد نظارت و بازرسی اصناف تهران در اردیبهشت ماه حکایت از آن دارد که بیشترین تخلف صنفی در این ماه گران‌فروشی و عدم درج قیمت و نرخنامه بوده است. در اردیبهشت ماه سال جاری اتاق اصناف تهران ۲۴ هزار و ۳۴۵ مورد بازرسی انجام داده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۴۴۸ مورد در سطح خرده فروشی، ۲۵۰۰ مورد در سطح عمده فروشی، ۳۰ مورد در سطح انبار، ۴۷ مورد در سطح سردخانه‌ها و ۳۳۲۰ مورد در زمینه صنوف خدماتی انجام شده است.در ۲۴ هزار و ۳۴۵ مورد بازرسی انجام شده تعداد ۴۷۴۹ برگه جریمه صادر شده که ۳۷۹۵ مورد در سطح خرده فروشی، ۲۹۰ مورد در سطح عمده فروشی و ۶۶۴ مورد در صنوف خدماتی بوده است.در سطح خرده فروشی بیشترین حجم تخلف به میزان ۱۸۶۳ مورد به علت گران‌فروشی بوده که در سطح عمده فروشی نیز بیشترین حجم تخلف عدم درج قیمت و نرخنامه بوده است.همچنین در سطح صنوف خدماتی بیشترین تخلف به میزان ۳۲۹ مورد در زمینه گران‌فروشی بوده که در مجموع به ترتیب بیشترین میزان تخلف اصناف تهران در زمینه گران‌فروشی و عدم درج قیمت و نرخنامه بوده است.طبق اعلام بازرسی اتاق اصناف تهران، در اردیبهشت ماه تعداد ۲۲۸۸ مورد از شکایات از طریق ستاد خبری به ثبت رسیده که از این میان در ۱۲۱۹ پرونده تخلف صنفی و در ۱۰۶۹ پرونده عدم تخلف صنفی مشخص شده است.اتاق اصناف تهران با دارا بودن ۲ هزار و ۵۱۰ بازرس فعال در اردیبهشت ماه نظارت و بازرسی خود را انجام می‌دهد.

تاکید رییس کل بانک مرکزی
 بر رفع کارشکنی بانک‌های کره‌ای
یو جانگ هیان سفیر جمهوری کره در دیدار خود با دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی ایران بر آمادگی این سفارتخانه برای هرگونه مساعدت در زمینه پیشبرد روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد.به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی با اشاره به منابع ایران در بانک‌های کره و عدم همکاری این بانک‌ها در استفاده از این منابع  گفت: منبع اصلی و اولیه این دارایی ها کاملا مشخص و شفاف است و دلیلی ندارد که بانک‌های کره به بهانه تحریم‌های آمریکا مانع از استفاده ایران از منابع خود شوند. رییس کل بانک مرکزی ضمن ابراز ناخرسندی دولت ایران از این موضوع بیان داشت: این گونه کارشکنی‌ها برای دولت و ملت ایران قابل تحمل نیست و انتظار می‌رود که مقامات کره‌ برای حل و فصل این مشکلات اقدام کنند. این در حالی است که دارایی‌های ایران در دیگر کشورها قابل دسترس هستند. به گفته رئیس کل بانک مرکزی روابط ایران و کره تاکنون وضعیت مناسبی داشته است و شایسته نیست که مواردی از این قبیل بر روابط دو کشور تاثیر منفی بگذارد.یو جانگ هیان نیز با پذیرش اهمیت روابط دو کشور و حل مشکلات اظهار داشت که مراتب را به مقامات کشور متبوعش انتقال خواهد داد. وی با تأکید بر اینکه صنعت پتروشیمی کره به واردات میعانات گازی از ایران وابسته است وعده داد که سفارت جمهوری کره در ایران نهایت تلاش خود را برای هموار ساختن راه‌های تجارت و معاملات بین دو کشور انجام دهد. سفیر کره دیدار و گفتگوی پیش روی مقامات عالی رتبه دو کشور را در این زمینه مفید دانست.
 

نظر شما