شناسهٔ خبر: 33172558 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بطور جد پیگیر اصلاح بافت‌های فرسوده قشم هستیم

فرماندار شهرستان قشم گفت: مسائل و معضلات بافت فرسوده شهری ناشی از عدم رعایت قوانین شهرسازی و سهل انگاری مسؤولین و مردم طی سال‌های متمادی بوده و رفع آن نیازمند مشارکت ساکنان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، علیرضا نصری شامگاه سه‌شنبه در هفتمین نشست بازآفرینی شهری اظهار داشت: وضعیت کنونی برخی محلات قشم، نتیجه فرسایش یا عدم رعایت موازین شهرسازیست که اصلاح آن  نیازمند برنامه‌ریزی، صرف وقت و جلب اعتماد و  مشارکت ساکنان است.

وی عوامل مختلف از جمله فقر اقتصادی، عدم اعتماد و توجه به توصیه‌های فنی و فقر دانش و فرهنگ شهر نشینی را از جمله عوامل گسترش معضلات در بافت‌های نیازمند اصلاح ذکر کرد.

فرماندار شهرستان قشم ادامه داد: متاسفانه در برهه‌ای از زمان شاهد حاکمیت مدیرانی بودیم که آشکارا کم توجهی و دور زدن قوانین ساختمان سازی را تحت عنوان مردم‌گرایی و تسهیل امور،  بدون در نظر گرفتن عواقب آن ترویج می‌کردند.

رئیس ستاد باز آفرینی شهری شهرستان قشم تصریح کرد: بنا به دستور استاندار هرمزگان و در راستای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های ناشی از بروز وقایع تخریبی، ستاد بازآفرینی شهری به‌ طور جدی مامور پیگیری اصلاح امور شهری و ترمیم بافت فرسوده شده است.

فرماندار شهرستان قشم، بیان کرد: حضور سازمان منطقه آزاد و مشارکت همکاران این بخش در اصلاح و بازسازی شهری، فرصت ارزنده‌ای است که شهرداری می‌تواند با تفاهم و تعامل نسبت به پیشبرد کار از آن بهره ویژه‌ای ببرد.

بر اساس این خبر، هفتمین نشست ستاد بازآفرینی شهری به ریاست علیرضا نصری فرماندار، معاون فنی و زیر بنائی و مدیر خدمات شهری و روستائی و مشاور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد در امور شهری و سایر اعضا تشکیل شد که تصمیماتی  در خصوص تعیین تکلیف بافت فرسوده پشت اداره هلال احمر و محله چاهتنگو، احداث دیوار حائل بین این اداره و محله مسکونی، بازگشائی خیابان چهار راه رسالت به سمت محله چابهار، ارائه مکتوب قوانین و مقررات بازآفرینی شهری در نشست بعدی و پیگیری جهت برگزاری نشست  با حضور مدیر کل ستاد بازآفرینی وزارت کشور مصوب شد.

انتهای پیام/88011/

برچسب‌ها:

نظر شما