شناسهٔ خبر: 33165185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دومین نشست مذاکرات افغانستان در روسیه؛

حضور معاون سیاسی طالبان در مقابل دوربین های خبری

ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان که در راس هیئت 14 نفری گروه طالبان برای احیای گفتگوهای متوقف شده با دولت افغانستان به مسکو سفرکرده است.

صاحب‌خبر -
  به گزارش سرويس بين الملل  خبرگزاری صداوسیما؛ معاون سیاسی گروه طالبان برای نخستین بار در مقابل دوربین های خبری قرار گرفت."ملاعبدالغنی برادر" معاون سیاسی گروه طالبان که در صدر هیئت چهارده نفری این گروه برای شرکت درمراسم صدمین سالگرد روابط سیاسی افغانستان و روسیه به مسکو سفرکرده است، برای نخستین بار در مقابل دوربین های خبری ظاهر شد ،" ملاعبدالغنی " دراین ویدیو نفر وسط است .
<div id="video-display-embed-code_3554074"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2437562/3554074?width=400&height=300"></script></div>

علاوه بر هیئت گروه طالبان شماری از شخصیت های ارشد سیاسی افغانستان از جمله "حامد کرزی" رئیس جمهور سابق، "محمد کریم خلیلی" رئیس شورای عالی صلح ، "عطا محمد نور" رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان و برخی شخصیت های سیاسی دیگر نیز در مراسم صدمین سالگرد روابط سیاسی افغانستان و روسیه شرکت می کنند.
قرار است دراین نشست علاوه بر بررسی روابط دوجانبه کابل- مسکو ، روند صلح افغانستان نیز بررسی شود.
این دومین نشست شخصیت های برجسته سیاسی افغانستان و مذاکره کنندگان گروه طالبان است که در روسیه برگزار می شود، نخستین نشست شخصیت های سیاسی افغان و نمایندگان طالبان بهمن ماه سال گذشته در مسکو برگزار شد که دولت افغانستان با آن نشست مخالفت کرد.
"ملاعبدالغنی برادر" که پس از ملاعمر مرد دوم گروه طالبان بود بیش از هشت سال در پاکستان زندانی شد اما چند ماه پیش به درخواست مقامات آمریکایی از جمله "زلمی خلیل زاد" نماینده آمریکا در امور صلح افغانستان از زندان آزاد شد و به گروه مذاکره کننده طالبان در قطرپیوست و تاکنون مقامات چندین کشور از جمله آمریکا ،آلمان،مالزی و...برای گفتگو با ملا برادر به قطر رفته اند.
باپیوستن ملا برادربه گروه مذاکره کننده طالبان امیدواری ها به روند صلح و پایان جنگ و خشونت درافغانستان بیشتر شد اما شش دور مذاکرات آمریکایی ها با طالبان در قطر هیچ نتیجه و دستاوردی نداشت.

نظر شما