شناسهٔ خبر: 33163559 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

وحشت لیلی گلستان از فضای تلخ داستان‌های جایزه ارغوان

لیلی گلستان در نشست خبری جایزه ادبی ارغوان، از فضای تلخ داستان‌های رسیده به دبیرخانه این رویداد که سرشار از حسادت، کینه و انتقام زیاد هستند، ابراز نگرانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نشست خبری دومین جایزه ادبی ارغوان، صبح امروز (سه‌شنبه هفتم خرداد) با حضور اوژن حقیقی و لیلی گلستان در خانه هنرمندان برگزار شد. 

اوژن حقیقی، دبیر دومین دوره جایزه ارغوان که توسط انتشارات هفت رنگ برگزار می‌شود، درباره این رویداد ادبی گفت: «برگزاری دومین دوره جایزه ارغوان با پذیرش داستانِ کوتاه با هدف کشف و معرفی استعدادهای جوان و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، از اول دی‌ ۹۷ آغاز شد که مهلت ارسال آثار تا ۱۵ فروردین ۹۸ بود.»

او ادامه داد: «تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره ۶۰۰ نفر بودند که از این تعداد ۳۷۶ نفر طبق مقررات، آثار خود را ارسال کردند و واجد شرایط شرکت در مسابقه بودند.۲۲۴ خانم و ۱۵۲ آقا در این مسابقه شرکت کردند و به علت وجود محدودیت سنی، بالاترین سن شرکت کننده ۳۰ سال بود. جالب اینکه ما یک رکورد شکنی نسبت به سال گذشته داشتیم که کمترین سن شرکت کننده ما ۹ سال بود و این باعث خوشحالی ماست.»

حقیقی افزود: «امسال آقای عباس سعیدی که جزو ۱۰ نفر اول مسابقه سال گذشته بودند، با حمایت نشر مرکز کتاب خود را چاپ کردند و هدف ما دقیقا همین است که جوانان با استعداد وارد عرصه هنر شوند. علاوه بر حمایت نشر مرکز برای چاپ کتاب ۱۰ نفر اول، کارگاه آموزشی نویسندگی هم برای این افراد برگزار می‌شود.»

لیلی گلستان، یکی از اعضای هیات داوران این جایزه، هم درباره موضوع امسال جایزه گفت: «امسال محوریت داستان ما، شب بود. فکر می‌کنم امسال کارها بهتر از پارسال بود اما تعدادشان کمتر بود. اما چیزی که من را بسیار شگفت زده کرد این بود که فضای همه این داستان‌ها سورئال و تلخ بودند. از آن عجیب‌تر و نگران کننده‌تر اینکه هیچ عشقی در داستان‌ها وجود نداشت و همین باعث نگرانی من شد که چرا آن‌قدر در داستان‌ها حسادت، کینه، انتقام زیاد و امید و عشق کم است.»

گلستان همچنین درباره کشف استعدادهای تازه گفت: «هدف من همیشه کشف استعدادهای تازه بوده است، حتی زمانی که گالری گلستان را افتتاح کردم هم گفتم هدف من کشف استعداد است نه کار کردن با آدم‌های مشهور، چون آدم‌هایی که مشهور شدند کار خود را انجام داده‌اند اما من می‌خواستم استعداد کشف کنم نه درآمدم را بیشتر کنم. هدف این جشنواره هم دقیقا همین است. بهتر است همه ما به این موضوع توجه کنیم حتی انتشاراتی‌ها، البته نشر چشمه به این موضوع خیلی توجه کرده است، همینطور نشر مرکز.»

در دوره دوم جایزه ارغوان، فرشته احمدی، فرهاد توحیدی، محمد چرمشیر، سپیده شاملو و مهسا محبعلی اعضای هیات انتخاب و احمد پوری، حسین سناپور و لیلی گلستان اعضای هیات داوران هستند.

مراسم اختتامیه این مسابقه ۲۳ خرداد ساعت ۱۸:۳۰ در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

۵۷۲۴۵

نظر شما