شناسهٔ خبر: 33149740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

گزارش عجیب دیلی‌میل از همکاری اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و اسرائیل علیه روسیه

دیلی میل در گزارشی عجیب که بیشتر شبیه رمان‌های جاسوسی است از سرقت اطلاعات بمب‌افکن راهبردی روسیه توسط آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با استفاده از چای کیسه‌ای خبر داده است!

صاحب‌خبر -

طبق گزارش این روزنامه انگلیسی، در عملیاتی که بیشتر شبیه رمانهای جاسوسی است تا یک عملیات واقعی اطلاعاتی، سرویس جاسوسی ام آی6 به همراه سازمان سیا و موساد یک عملیات اطلاعاتی علیه روسیه انجام داده‌اند. جاسوسان انگلیسی اسناد محرمانه دفاعی روسیه را از طریق چای کیسه‌ای با یک بمب‌افکن سوپر سونیک که مقصد آن ونزوئلا بوده است قاچاق کرده‌اند.
 براساس این گزارش، هدف این عملیات دستیابی به اطلاعات محرمانه و مهم درباره جدیدترین نسخه از بمب‌افکن‌های استراتژیک توپولوف-TU-160 روسیه بوده است.اسپوتنیک گزارش داده که غربی‌ها نگران هستند در یک درگیری احتمالی، این بمب‌افکن خارج از دسترسی آنها برای هدف‌گیری باشد.
این گزارش می‌افزاید: «بعد از پیدا کردن رابط، عوامل جاسوسی ام آی6 اطلاعات ارزشمندی را درباره نسخه ارتقا یافته این بمب‌افکن از طریق یک بسته چای کیسه‌ای روسی جابه‌جا کرده‌اند. مشخص نیست که اطلاعات روی یک حافظه الکترونیک ریخته شده است یا اینکه قصد داشتند از روی همان بسته چای اطلاعات را بخوانند. پس از این عملیات، اطلاعات مورد نظر به سرویس‌های اطلاعاتی تحویل داده شده است.»
 به گزارش فارس دیلی میل در ادامه گزارش خود به نقل از «یک مقام اطلاعاتی» گزارش داده که خدمه روسی پرواز ناخواسته این بسته چای را مورد استفاده قرار داده و به سطل زباله انداخته است اما عامل اطلاعاتی هنگام سوخت‌گیری هواپیما در فرودگاهی نزدیکی کاراکاس آن را از میان زباله‌ها گرفته و در یک هتل در کاراکاس به یک عامل اطلاعاتی سیا تحویل داده است.
درحالی که هیچ یک از سازمان‌های اطلاعاتی درگیر این عملیات را تایید نکرده‌اند اما ادعا شده که نیروهای هوایی کشورهای غربی از این اطلاعات برای بهتر کردن مهارتهای خود برای مقابله با این بمب‌افکن‌های روسی استفاده کرده است.
گفتنی است برخی معتقدند، دنیای جاسوسی آنقدرها هم که می‌گویند پیچیده نیست و جاسوس‌ها هیچ گاه در هیبت یک استاد دانشگاه، دانشمند، خبرنگار و فعال محیط زیست، جاسوسی نمی‌کنند!!

برچسب‌ها:

نظر شما